صادرات قبل از مصوبه جدید مجلس هم از مالیات معاف بود

کدخبر: 2345202

وزیر سابق بازرگانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت های صادرات کالا و خدمات گفت: صادرات در گذشته هم از هر گونه عوارض و مالیاتی معاف بود و مصوبه اخیر مجلس چندان تاثیر گذار نخواهد بود.

یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی و کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه با رادیو اظهار کرد: ما در رابطه با صادرات سه حوزه داریم که اگر به درستی توجه شود سایر حمایتها هم موثر عمل خواهند کرد.

وی در توضیح این سه حوزه صادرات گفت: تولیدات کشور باید صادرات محور باشند که این موضوع یکی از 24 اصل اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می شود، واردات کالا و مواد و ماشین آلات نیز باید برای تولید و در جهت صادرات انجام شود. علاوه باید باید رویکرد درون زای برون نگر نیز داشته باشیم. وزیر اسبق بازرگانی تولید قابل رقابت در بازارهای منطقه ای و جهانی را ضروری خواند و تأکید کرد: تولیدکنندگان باید کالایی تولید کنند که از نظر قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش و بسته بندی در بازارهای جهانی قابل رقابت باشند. کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: قوانین و مقررات صادرات در عین سادگی و روان بودن، باید با ثبات نیز باشند اما متاسفانه هر روز یک قانون و مقررات جدید وضع می شود و با یک بخش نامه زندگی صادرکننده بیچاره نابود می شود. وی همچنین لزوم پشتیبانی های حقوقی و ضمانتی را یادآور شد و گفت: صندوق و بیمه ضمانت باید صادرکنندگان را در کاهش ریسک صادراتی کمک و از آنها حمایت کنند و وزارت خارجه نیز صادرکنندگان را با ارائه اطلاعات اقتصادی و سیاسی یاری دهد. وزیر اسبق بازرگانی گفت: دانشگاه ها نیز باید ارائه آموزش های لازم و تربیت صادرکنندگان حرفه ای و الزامات صادرات را در دستور کار قرار دهند. وی توجه به سه مولفه علم، باور و عمل در هر حوزه ای به ویژه ای تقویت صادرات را از شروط موفقیت در این حوزه خواند و تصریح کرد: متاسفانه هنوز خیلی ها این موضوع را باور ندارند. آل اسحاق در پایان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت های صادرات کالا و خدمات اظهار داشت: صادرات در گذشته هم از هر گونه عوارض و مالیاتی معاف بود و مصوبه اخیر مجلس چندان تاثیر گذار نخواهد بود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: