واکنش ترامپ به کتاب منتشر نشده بولتون درباره «اوکراین‌گیت»

کدخبر: 2345189

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است هدف بولتون از اتهام‌زنی به وی در ماجرای اوکراین‌گیت، افزایش فروش کتاب جدیدش است!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی توئیتری نسبت به افشاگری‌های «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید درباره پرونده جنجالی اوکراین گیت واکنش نشان داد.

گفتنی است بولتون در کتاب جدید خود که هنوز چاپ نشده و به دست روزنامه نیویورک تایمز رسیده، اعتراف می‌کند که ترامپ در آگوست ۲۰۱۹ به مشاورانش در کاخ سفید گفته بود که قصد دارد به مسدود کردن کمک ۳۹۱ میلیون دلاری نظامی آمریکا به اوکراین ادامه دهد تا مقامات دولت کی‌یف مجبور شوند به تحقیقات از جو بایدن نامزد دموکراتها و رقیب انتخاباتی او کمک کنند.

اما، ترامپ در پیام توئیتری خود مدعی شد: بولتون فقط برای فروش کتابش چنین حرف‌هایی را زده است. وی افزود: هرگز به بولتون نگفتم کمک به اوکراین به تحقیق درباره دموکرات‌ها ازجمله بایدن‌ها بستگی دارد.

ترامپ در توئیت دیگری مدعی شد که متن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین برای قضاوت کردن در این مورد کفایت می‌کند حال آنکه خود زلنسکی هم می‌گوید هیچ فشاری از جانب دولت واشنگتن درکار نبوده است.

نهایت آنکه ترامپ مدعی شد وقتی پای کمک به اوکراین به میان می‌آید؛ دولتش در مقایسه با دولت‌های قبل عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: