بهترین هواپیمای مسافربری جهان

کدخبر: 2345177

قطعا هر شخصی که تصمیم می‌گیرد سفر هوایی داشته باشد و با خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرش برسد، از خود یک سوال می‌کند. آن هم اینکه آیا هواپیمایی که سوار آن هستم، هواپیمای خوبی‌ست؟ و یا اینکه بهترین هواپیما چه مشخصاتی دارد؟ ایرباس و بوئینگ چه هواپیماهایی هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ پاسخ دادن به این سوالات مهم است چون برای خرید بلیط از یک کانال بلیط ارزان هواپیما، توجه به تمامی جوانب اهمیت دارد.

نسیم آنلاین : قطعا هر شخصی که تصمیم می‌گیرد سفر هوایی داشته باشد و با خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرش برسد، از خود یک سوال می‌کند. آن هم اینکه آیا هواپیمایی که سوار آن هستم، هواپیمای خوبی‌ست؟ و یا اینکه بهترین هواپیما چه مشخصاتی دارد؟ ایرباس و بوئینگ چه هواپیماهایی هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ پاسخ دادن به این سوالات مهم است چون برای خرید بلیط از یک کانال بلیط ارزان هواپیما ، توجه به تمامی جوانب اهمیت دارد.

مدل هواپیما در خرید بلیط اثرگذار است چون می‌تواند تجربه‌ی مسافران از پرواز را تحت تاثیر قرار دهد به همین خاطر مسافران باید در خرید بلیط هواپیما از علی بابا باید به مدل هواپیما هم توجه داشته باشند.

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین هواپیمای جهان وجود دارد، مانند امنیت، راحتی مسافران، امکانات و خدماتی که از طرف ایرلاین ارائه می‌شود، نورپردازی و نحوه چیدمان صندلی‌ها که بر این اساس چند مدل هواپیما به عنوان بهترین هواپیماهای جهان شناخته شده‌اند. در بین بهترین هواپیماهای جهان دو نام آشنای ایرباس و بوئینگ در مدل‌ها و طراحی‌های مختلف به گوش می‌رسد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. گاهی یک هواپیما به شیوه‌ی چیدمان صندلی، فضای باز بین صندلی‌ها، پنجره‌ها و رطوبت مناسب هوا، تکان‌های کم و سرویس‌های جدید و تکنولوژی‌‌های مورد استفاده در ساخت آن شناسایی و مورد توجه خطوط هوایی قرار گرفته و خریداری می‌شود.

ایرباس A350

هواپیمای A350 در چند سال گذشته وارد ناوگان هوایی شده و خیلی زود توانسته جایگاه خودش را به عنوان هواپیمای مورد علاقه‌ی مسافران پیدا کند. کابین گسترده باعث شده مسافران فضای بیشتری برای خود داشته باشند و در سفرهای طولانی، خستگی بیش از حد آزارشان ندهد. این هواپیما مجهز به Wifi بوده و در طول سفر هوایی، شرایطی برای سرگرمی مسافران ایجاد می‌کند. پس به راحتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بلیط هواپیما باشد. چون یکی از مشکلات مسافران در پروازهای طولانی عدم دسترسی به امکانات روی زمین است. کدامیک از شرکت‌های هواپیمایی این هواپیما را در اختیار دارند؟

ایرلاین‌های همچون قطر ایرویز، دلتا، خطوط هوایی ژاپن، لوفت هانزا و هواپیمایی سنگاپور این هواپیما را در اختیار دارند.

هواپیمای A350 به عنوان بهترین هواپیمای جهان از این جهت معروف شده که مدرن‌ترین هواپیمای ساخته شده تا کنون است. سیستم هدایت آن کاملاً دیجیتال است و به خاطر همین به کامپیوتر پرنده هم شناخته می‌شود. این مدل در حال حاضر پراستفاده‌ترین هواپیمای جهان است. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا، می‌توان از امکانات ویژه‌ی این خطوط هواپیمایی استفاده کرد.

ایرباس A220

این هواپیما صندلی‌های کمی دارد (حدوداً 100 صندلی برای مسافران) اما یکی از بهترین هواپیماهای مسافربری به لحاظ امکانات برای مسافران است. نورپردازی مناسب، صندلی‌های راحت و فضای کافی برای مسافران فقط بخشی از این امکانات است.

بوئینگ 767

بوئینگ آشناترین نام برای خرید بلیط هواپیما است. شاید مدل هواپیما بوئینگ 767 کمی قدیمی باشد اما همچنان به عنوان یکی از بهترین هواپیماهای جهان شناخته می‌شود. دلیل محبوبیت این مدل، نحوه‌ی چیدمان صندلی (2-3-2) در آن است. شرکت‌های هواپیمایی مانند یونایتد دلتا، LATAM آمریکایی، شرکت هواپیمایی اتریش، هواپیمایی ژاپن این هواپیما را در اختیار دارند. شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که بوئینگ یک مدل جدید در راه دارد.

ایرباس A380

بعد از مدل 350 A ، یکی از بهترین هواپیماهای مسافربری جهان، مدل 380 A است. ساخت این هواپیمای غول‌پیکر در 1996 شروع شد اما اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال 2005 صورت گرفت و بعد از آن پرواز رسمی خود را برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام داد. این هواپیما با ظرفیت بالایی که دارد همچنان یکی از پرطرفدارترین هواپیماهای ایرباس است که برای سفرهای دوربرد بین ‌المللی مناسب است. بریتیش ایرویز، لوفت‌هانزا، ایرفرانس، امارات، قطر ایرویز و خطوط هواپیمایی سنگاپور این برای پروازهای خود از این هواپیما استفاده می‌کنند.

بوئینگ 787Dreamliner

این هواپیمای جدید بسیاری از مزایای A350 را دارد و در برخی موارد از آن هم بهتر است. برای مثال پنجره‌های بزرگتر و فضایی مناسب‌تر. ظرفیت این هواپیما حداقل 210 نفر و حداکثر 330 مسافر است و یکی از هواپیماهای مورد علاقه‌ی ایرلاین‌های آسیایی است. به ویژه ژاپنی‌ها. تا کنون خطوط هواپیمایی آل نیپون ایرلاینز ژاپن 55 فروند از این هواپیما را سفارش داده است. شاید به همین خاطر است که این مدل هواپیما به عنوان رکورددار سریع‌ترین فروش شناخته شده است. شرکت بوئینگ در نظر دارد به دلیل محبوبیت بالای این مدل، نمونه‌ی باری آن را هم تولید و به بازار عرضه کند. از ابتدای تولید این هواپیما، در هر سری ساخت برخی از ایرادات فنی این مدل مرتفع شده و نمونه‌ی بهتری به خطوط هواپیمایی ارائه شده است.

انتخاب بهترین هواپیمای مسافربری کار چندان ساده‌ای نیست چون بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مدل‌های خود را به‌روز کرده و بهترین خدمات را به مسافران می‌دهند. این فضای رقابتی پویا، باعث شده مسافران برای خرید بلیط هواپیما، گزینه‌های متنوعی داشته و با توجه به مدل هواپیمایی دلخواه‌شان سفر هوایی را تجربه کنند.

ارسال نظر: