ده درصد از آمریکایی‌ها اصلاً از اینترنت استفاده نمی‌کنند

کدخبر: 2345175

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و نظرسنجی پیو در مورد کاربران فعال اینترنت در آمریکا در سال ۲۰۱۹، ده درصد از جمعیت بزرگسال آمریکایی اصلاً از اینترنت استفاده نمی‌کنند. این رقم در سال ۲۰۰۰، نزدیک به ۴۸ درصد بوده که با فراگیری رسانه‌های اجتماعی و آنلاین شدن بسیاری از خدمات، در ۱۹ سال ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

نسیم آنلاین : بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و نظرسنجی پیو در مورد کاربران فعال اینترنت در آمریکا در سال 2019، ده درصد از جمعیت بزرگسال آمریکایی اصلاً از اینترنت استفاده نمی‌کنند. این رقم در سال 2000، نزدیک به 48 درصد بوده که با فراگیری رسانه‌های اجتماعی و آنلاین شدن بسیاری از خدمات، در 19 سال 38 درصد کاهش پیدا کرده است.

عدم استفاده از اینترنت به متغیرهای جامعه‌شناختی همچون سن، تحصیلات، درآمد و قشر اجتماعی فرد ارتباط دارد. برای نمونه، سهم جمعیت 65 سال و بالاتر در این پیمایش نسبت به سال 2018، 7 درصد کاهش داشته اما همچنان 27 درصد از افراد در این گروه سنی همچنان از اینترنت هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند. یا مثلاً 30 درصد از کسانی که تحصیلاتی کمتر از دبیرستان دارند، اصلاً از اینترنت استفاده‌ای نمی‌کند. این رقم در سال 2018، بیش از 35 درصد بود.

مرکز تحقیقات پیو در سال 2013، دلایل عدم استفاده آمریکایی‌ها از اینترنت را نیز مورد بررسی قرار داد. 34 درصد از آمریکایی‌ها در آن پیمایش اعلام کرده بودند هیچ علاقه‌ای به استفاده از اینترنت ندارند یا هیچ کاری ندارند که به اینترنت متصل شوند. 32 درصد، استفاده از اینترنت برایشان دشوار بود و 19 درصد نیز اعلام کرده بودند هزینه اتصال به اینترنت برایشان گران است.

ارسال نظر: