تهدید تشکیلات خودگردان به خروج از «معاهده اسلو»

کدخبر: 2345174

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تهدید کرد که اگر آمریکا از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند، فلسطینیان از معاهده اسلو خارج خواهند شد.

«صائب عریقات» در گفتگو با رادیو «مونت کارلو» اظهار داشت: اقدامات ما در واکنش به رونمایی از معامله قرن عبارت خواهد بود از اجرای مصوبه‌های شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش که مهمترین آن‌ها اعلام پایان مرحله انتقالی است.

عریقات تصریح کرد که اعلام معامله قرن وضعیت جدیدی را به وجود خواهد آورد و اشغالگری موقت را به اشغالگری دائمی تبدیل خواهد کرد.

وقتی ابومازن به تماس‌های ترامپ پاسخ نمی‌دهد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دونالد ترامپ طی روزهای گذشته بارها قصد گفتگوی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را داشته اما عباس به تماس‌های او پاسخ نداده است.

فلسطینیان از تصمیم ترامپ برای رونمایی از معامله قرن در روز سه‌شنبه آینده به‌شدت شاکی هستند و ممکن است چنین اقدامی به تیره‌تر شدن هرچه بیشتر روابط این تشکیلات با دولت آمریکا بینجامد.

ترامپ از بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود و بنی گانتز رهبر ائتلاف آبی سفید برای سفر به واشنگتن جهت رونمایی از معامله قرن دعوت کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تحت هیچ شرایطی اجازه تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که رهبران کنونی این رژیم تحت هیچ شرایطی اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهند داد و یک وجب از خاک فلسطین را به فلسطینیان نمی‌دهند!

"نفتالی بنت" در اظهاراتی مطبوعاتی در شهرک صهیونیست‌نشین آرئیل در شمال کرانه باختری عنوان کرد: در صورتی معامله قرن را می‌پذیریم که متضمن الحاق کرانه باختری به "اسرائیل" باشد.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنت جلسه‌ای فوری را با فرماندهان ارتش در کرانه باختری برگزار کرده و به آن‌ها دستور داده که خود را برای درگیری‌های احتمالی پس از رونمایی از معامله قرن در روز سه‌شنبه آماده کنند.

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب نوار غزه/ مقابله پدافند هوایی مقاومت

خبرهای میدانی از فلسطین اشغالی حاکی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

در این حمله زمینی کشاورزی در شرق رفح مورد حمله قرار گرفته است.

در همین حال، منابع محلی در نوار غزه از مقابله پدافند هوایی مقاومت فلسطین با جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شلیک یک موشک از نوار غزه به‌سمت منطقه اشکول شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: