رسانه‌های صهیونیستی: محمود عباس جواب تلفن ترامپ را نمی‌دهد

کدخبر: 2345160

همزمان با نزدیک شدن به زمان اعلام طرح ضد فلسطینی آمریکا برای سرزمین‌های اشغالی فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند رئیس تشکیلات خودگردان به تماس‌های رئیس‌جمهور آمریکا پاسخی نداده است.

رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس می‌گویند «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌های تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی چند روز گذشته پاسخی نداده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از این رسانه‌ها، ترامپ در طول این هفته به انحاء مختلف تلاش کرده است با عباس تلفنی گفت‌وگو کند، ولی پاسخ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «نه» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر معارضین برای سفر به واشنگتن و رایزنی در مورد معامله قرن دعوت کرد. ترامپ وعده داده است که تا روز سه‌شنبه از این طرح رونمایی کند.

نتانیاهو امروز پیش از سفر به واشنگتن، گفت: «به واشنگتن می‌روم تا درباره طرح آمریکا که فکر می‌کنم موجب پیشرفت اسرائیل خواهد شد، بشنوم. به دفعات با رئیس‌جمهور دونالد ترامپ درباره منافع‌ و امنیت‌مان صحبت کرده‌ام. فردا با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهم داشت و روز سه‌شنبه نیز تاریخ‌‌ساز خواهد بود».

به محض رسانه‌ای شدن این خبر و درز رسانه‌ای جزئیات طرح ضد فلسطینی، مقامات و گروه‌های فلسطینی آن را شدیداً محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین و نقض قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد توصیف کردند.

گفته می‌شود این طرح حق پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت به موطن خود محروم می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: