وحشت ارتش رژیم صهیونیستی از پیامدهای اعلام «معامله قرن»

کدخبر: 2345113

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رقیب سرسخت بنیامین نتانیاهو برای کسب نخست وزیری این رژیم به دعوت رسمی رئیس جمهوری آمریکا از وی برای سفر به واشنگتن واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به کاحول لاوان(آبی سفید) برای سفر به واشنگتن و حضور در کاخ سفید در ارتباط با طرح معامله قرن خود دعوت کرده است.

بنی گانتس شامگاه شنبه گفت که دعوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با وی در واشنگتن در روز دوشنبه را پاسخ مثبت داده است.

گانتس اظهار داشت ایالات متحده آمریکا همپیمان قدرتمندی برای اسرائیل است و رئیس جمهور ترامپ دوست صمیمی اسرائیل است و طرح معامله قرن ممکن است اساسی برای مذاکره با فلسطینیان(تشکیلات خودگردان) و کشورهای عربی دیگر تشکیل دهد.

قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و بنی گانتس رئیس حزب معارض کاحول لاوان برای دیدار با ترامپ به دعوت رسمی وی به آمریکا سفر کنند .

منابع خبری هدف ترامپ از دعوت دو رقیب برای کسب نخست وزیری رژیم صهیونیستی به آمریکا را ارائه جزئیات طرح معامله قرن اعلام کرده اند، طرحی که فلسطینیان هدف از آن را حذف کامل مسئله فلسطین می دانند.

وحشت ارتش رژیم صهیونیستی از پیامدهای اعلام «معامله قرن»

یک رسانه رژیم صهیونیستی از نگرانی سران این رژیم از پیامدهای اعلام طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن خبر داده است.

شبکه عبری کان امروز یکشنبه گزارش داد ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است رایزنی ها و بررسی های امنیتی فرماندهان ارتش را به سبب ترس از بروز تنش لغو کند.

این رسانه افزود نشست رایزنی های امنیتی که قرار بود فردا دوشنبه با حضور آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل برگزار شود به سبب نگرانی از بروز تنش امنیتی به سبب انتشار طرح معامله قرن به تعویق افتاده است.

شبکه کان ادامه داد رایزنی ها و بحث و بررسی های امنیتی اختصاص به بررسی طرح موسوم به «تنوفا» انجام می شود که هدف از آن توسعه توانمندی های عملیاتی ارتش اسرائیل برای چندین سال است.

این شبکه به نقل از یک افسر صهیونیست اعلام کرد نشست رایزنی های امنیتی لغو شد تا به افسران اجازه پرداختن به مسائل مهم را به ویژه در سایه نگرانی ها از بروز تنش(اقدامات ضد صهیونیستی) در مناطق فلسطینی داده شود.

شبکه کان اعلام کرد منابع رسمی در تشکیلات خودگردان بر مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا تاکید کرده و تهدید به توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل کرده اند. تشکیلات خودگردان همچنین از کشورهای عربی خواسته است با این طرح مخالفت کنند.

اعتراف تحلیلگر صهیونیست: طرح معامله قرن هرگز صلح را برای ما به همراه نخواهد آورد

یک تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد که طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، هرگز امنیت و صلح را برای رژیم اسرائیل به دنبال نخواهد داشت.

رون بن یشای در تحلیلی در روزنامه یدیعوت آحرونوت با ابراز تردید درباره اینکه طرح آمریکایی معروف به معامله قرن بتواند صلح را برای اسرائیل به دنبال داشته باشد، نوشت این طرح که انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جزئیاتش را طی روزهای آینده اعلام کند، هر چند از نگاه اسرائیل یک تحول مثبت است، ولی نباید درباره اهمیت آن مبالغه صورت گیرد.

این در حالی است که خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت پایان شکاف و دودستگی میان فلسطینیان و اتحاد همه جانبه آنها برای مقابله با توطئه جدید آمریکا علیه ملت فلسطین تاکید کرده است.

البطش از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خاسته است به نوار غزه سفر کرهد و اقدامات برای پایان شکاف و دودستگی با هدف مقابله با توطئه معامله قرن را آغاز کند.

البطش تصریح کرده است ضرورت دارد تا کرانه باختری، نوار غزه و قدس به میادین و صحنه های انتفاضه برای رویارویی با اشغالگران تبدیل شود.

البطش با اشاره به اینکه شاهد نفاق ودورویی آشکار بین المللی به نفع اشغالگران قدس هستیم، افزود تاسف بار است که اعراب به عنوان واسطه میان فلسطین و اشغالگران عمل می کنند به جایی اینکه طرفی در این نزاع(و در کنار ملت فلسطین) باشند.

وی خاطر نشان کرد ملت فلسطین پیام خود را مبنی بر مخالفت با تصمیمات آمریکا خواهد رساند و هرگز اجازه اجرای آن را نخواهد داد.

وی با درخواست از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای متوقف کردن هماهنگی امنیتی با دشمن آمریکایی و صهیونیستی بر ضرورت یکپارچه کردن تمام تلاشها برای مقابله با پروژه صهیونیستی که هدف از آن غصب کامل قدس و اراضی کرانه باختری اشغالی است، تاکید کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: