اعلام آمادگی ایران برای کمک به ترکیه

کدخبر: 2345052

وزیر امورخارجه در تماسی تلفنی با همتای‌ ترکیه‌ای آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های مورد نیاز زلزله‌زدگان ترکیه اعلام کرد.

به دنبال وقوع زلزله اخیر در ترکیه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در تماسی تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه و تسلیت به بازماندگان جانباختگان این حادثه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های مورد نیاز زلزله زدگان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه هم از ابراز همدردی دولت و ملت ایران تشکر و قدردانی کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (شنبه) با ابراز تأسف عمیق از وقوع زلزله در کشور همسایه ترکیه که منجر به جانباختن و زخمی شدن جمعی از مردم آن کشور و خسارات مادی فراوانی شد، با دولت و ملت ترکیه، به ویژه خانواده قربانیان این حادثه ناگوار ابراز همدردی کرد.

«محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه نیز شب گذشته در پیامی توئیتری ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد که بر اثر وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری شامگاه جمعه در استان «اِلازیغ» ترکیه واقع در شرق این کشور، تاکنون ۲۱ نفر کشته و ۱۰۳۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: