ارائه گزارش بانک مرکزی از اقدامات برای تأمین کالاهای ضروری

کدخبر: 2345044

در چهل و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی گزارش بانک مرکزی از اقدامات انجام شده در زمینه درآمدهای ارزی کشور و تامین کالاهای مورد نیاز ارائه شد.

چهل و پنجمین جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی روز شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای شورا تشکیل شد.

در این جلسه مهمترین مسائل و تحولات اقتصادی کشور و مناسبات اقتصادی بین‌المللی و تحلیل مقایسه‌ای شاخص‌های اقتصادی و علمی کشورهای منطقه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات دولت در رسیدگی به خسارات ناشی از سیل در سال جاری در استانهای کشور ارائه نمود. بر اساس این گزارش، در پی وقوع سیل در استانهای مختلف کشور، در فروردین ماه سال جاری، تاکنون نزدیک به بیست هزار میلیارد تومان بابت خسارات وارده به صورت بلاعوض و تسهیلات و همچنین بازسازی زیرساخت‌ها پرداخت شده است.

براساس این گزارش، در سیل اخیر در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، به 27.500 واحد مسکونی خسارت وارد شده است که با تصویب هیات دولت، مبلغ 1.635 میلیارد تومان به مردم پرداخت خواهد شد. خسارات بخش‌های کشاورزی و صنعت و زیرساخت‌ها نیز در دست بررسی و اقدام است.

در این جلسه، همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه درآمدهای ارزی کشور و تأمین کالاهای مورد نیاز را ارائه نمود و راهکارهای گسترش مناسبات ارزی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین گزارش روند بلندمدت سرمایه گذاری و تحولات تولید ناخالص ملی در کشور، و لازمه‌های تقویت سرمایه‌گذاری ارائه شد.

در این جلسه، پیشنهادهای وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، جهت حل مشکل سهامداران شرکت پدیده شاندیز، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: