سی ان ان: عمران خان سخنان معاون مایک پامپئو را احمقانه دانست

کدخبر: 2344957

نخست وزیر پاکستان ضمن واکنش به ادعاهای معاون وزیر خارجه آمریکا در خصوص کریدور اقتصادی چین و پاکستان آن را احمقانه توصیف کرد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن واکنش به ادعاهای «آلیس ولز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی سخنان وی را احمقانه دانست.

عمران خان در این خصوص گفت: وقتی چینی ها برای کمک به ما و کشورما قدم به میدان گذاشتند ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم ولی رفته رفته این مشکلات حل شدند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: ما قدردان چینی ها هستیم و به هیچ کشوری نیز اجازه نخواهیم داد که در روابط ما و چین دخالت کنند.

وی ضمن رد ادعاهای ولز گفت: آنچه چینی ها به عنوان وام در کریدور اقتصادی مشترک مان به ما پرداخت کردند سودی کمتر از 5 درصد دارد و اینکه سود کلان آن باعث افزایش بدهی های خارجی پاکستان می شود سخنی احمقانه است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: همراه شدن چین با پاکستان سبب شده که با بتوانیم از سرمایه گذاران دیگر کشورهای نیز دعوت به همکاری داشته باشیم اتفاقی که پیش از حضور چینی ها نمی توانست رخ دهد.

عمران خان افزود: تاکنون دو بخش مقدماتی از کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان افتتاح شده و در آینده بخش های دیگری نیز به بهره برداری خواهند رسید.

گفتنی است چین ضمن سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری در خاک پاکستان کریدور اقتصادی مشترک دو کشور را پیش می برد که این پروژه با مخالفت دائم آمریکایی ها همراه بوده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: