سفارت ایران در پکن:

ایرانیان مقیم چین در اماکن شلوغ حاضر نشوند

کدخبر: 2344956

سفارت ایران در پکن در پی شیوع ویروس کرونا با صدور اطلاعیه هایی از ایرانیان مقیم چین خواسته که از حضور در اماکن پر تردد خودداری کنند و به مسافران ایرانی هم توصیه های لازم را در این خصوص کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در اطلاعیه ای در پی ویروس کرونا اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا، از هموطنان ارجمند مقیم چین درخواست می شود، ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی در این خصوص، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب ورزند.

در این اطلاعیه با بیان اینکه طبق تمهیدات دولت چین در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده امکانپذیر نیست، از هموطنانی که قصد سفر به چین را دارند خواسته پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد کرده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند و در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری های ایران تماس برقرار کنند.

سفارت ایران در پکن همچنین روز گذشته (پنجشنبه) در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: دولت چین از بامداد روز جاری شهر ووهان را به علت کنترل شیوع ویروس کرونا قرنطینه و از ورود و خروج غیر ضروری افراد به این شهر ممانعت به عمل می آورد. مواردی از ابتلاء به این ویروس در سایر شهرهای چین نیز مشاهده شده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن ضمن آرزوی سفری خوش برای مسافران که عازم چین هستند توصیه می کند به جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس از ماسک های تنفسی استفاده کرده و حتی المقدور در اماکن پرتردد همچون مترو و رستوران حضور نیابند.

در پی شیوع ویروس کشنده کرونا، مقامات چین تاکنون ۹ شهر را برای کنترل سرایت ویروس به دیگر مناطق این کشور قرنطینه کرده‌ و از مردم این کشور خواسته‌اند تا حد امکان از سفر خودداری کنند.مقامات چین روز پنج شنبه شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را به‌طور کامل در حالت قرنطینه درآوردند تا از شیوع هر چه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات‌الریه دارد جلوگیری کنند.

این بیماری که اولین بار چند هفته پیش در چین گزارش شد، تا کنون حداقل ۲۶ نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۵۷۰ نفر را مبتلا کرده است.

این بیماری علاوه بر چین، در تایوان، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا نیز گزارش شده است.

کرونا معمولا یک نوع عفونت ویروسی شدید ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به نارسایی حاد تنفسی شده و حتی باعث مرگ شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: