ترامپ: قصد دارم از «معامله قرن»رونمایی کنم

کدخبر: 2344947

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد پیش از سفر دو مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به واشنگتن از طرح صلح پیشنهادی خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که سرانجام از طرح «بزرگ» خود برای صلح در خاورمیانه (!) موسوم به «معامله قرن» پیش از سفر هفته آینده «بنیامین نتانیاهو» نخست رژیم صهیونیستی و « بنی گانتز » رقیب انتخاباتی وی به واشنگتن رونمایی کند.

ترامپ همچنین مدعی شد که با آنکه فلسطینیان ممکن است این طرح صلح پیشنهادی وی را دوست نداشته باشند، اما برای آنها سودمند خواهد بود!

این در حالی است که «مایک پنس » روز پنج شنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و « بنی گانتز » رقیب انتخاباتی وی دعوت کرده است تا هفته آینده با سفر به واشنگتن دی. سی پیرامون طرح صلح پیشنهادی کاخ سفید با یکدیگر گفتگو کنند.

پیش از این نیز کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با افشای جزئیاتی از طرح «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح پیشنهادی دونالد ترامپ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر تمام شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد؛ حاکمیتی که طبق حقوق بین الملل غیرقانونی است.

طبق این طرح، آمریکا مرزهای مورد شناسایی اسرائیل را به شرق سرزمین‌های اشغالی فلسطین انتقال داده و بدین ترتیب حاکمیت رژیم غاصب صهیونیستی را بر سرتاسر بیت المقدس به رسمیت می‌شناسد.

این طرح همچنین یک دولت فلسطینی غیرنظامی شده را به رسمیت می‌شناسد.

گزارشها حاکی از آن است که مقامات فلسطین به احتمال زیاد این طرح را نخواهند پذیرفت؛ زیرا در بخشهایی از این طرح، خلع سلاح جنبش حماس و همچنین شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی فلسطینیان مطرح می‌شود.

سایر موارد پیشنهاد شده در طرح معامله قرن عبارتند از: کنترل بر مرزها هرگز در دست فلسطینی‌ها نخواهد بود؛ اسرائیل کاملاً بر دره اردن و همچنین منطقه « ج» کنترل خواهد داشت؛ این طرح کاملاً با خواسته‌های امنیتی اسرائیل همخوان است؛ احتمال دارد شمار کمی از آوارگان فلسطینی به صورت نمادین در سرزمین‌های اشغالی اسکان داده شوند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: