حسین امیرعبداللهیان:

ترور سردار سلیمانی، مهر تاییدی بر نقض قواعد حقوق بین ­الملل است

کدخبر: 2344899

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: ترور سردار سلیمانی مهر تاییدی بر نقض فاحش قواعد حقوق بین ­الملل است.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین­ الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل وزارت امور خارجه دانمارک، موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیسم ماشه در قبال برجام را غیرسازنده خواند.

او با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و دانمارک از توانمندی­‌های فراوانی برای گسترش مناسبات و همکاری­‌های دوستانه فیمابین برخوردارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس با تأکید بر اهمیت گفتگو، نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه ارتباطات و همکاری­‌های دو کشور را مهم و ضروری خواند و اظهار کرد: گسترش ارتباطات پارلمانی، نقش مؤثری در کمک به شناخت بهتر از مواضع یکدیگر و توسعه همکاری­‌های مشترک فیمابین دارد.

امیرعبداللهیان از برخی کشور‌های اروپایی به دلیل عدم محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در اقدام آشکار تروریسم دولتی علیه شهید سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این اقدام تروریستی آمریکا، مهر تاییدی بر نقض فاحش قواعد حقوق بین ­الملل است و عدم محکومیت جهانی این اقدام در تعارض با صلح و امنیت منطقه و جهان است.

او موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیزیسم ماشه در قبال برجام را غیرسازنده خواند و فشار مجلس به دولت و وزارت امور خارجه مبنی بر خروج ایران از NPT را گوشزد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: یکجانبه آمریکا جهان را ناامن‌تر کرده است.

کریستینا مارکوس لاسن نیز در این دیدار بر اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه تاکید کرد و افزود: تداوم گفتگو و مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی دانمارک نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیر کل وزارت خارجه دانمارک با ابراز نگرانی از افزایش­ تنش در منطقه غرب آسیا گفت: استفاده از مذاکره و گفت وگوی سیاسی، تنها راه عبور از وضع فعلی و دور کردن خطر وقوع جنگ در منطقه است.

این مقام دانمارکی با اشاره به توافق هسته‌ای و مکانیزم ماشه گفت: دانمارک از همه طرف‌ها می­‌خواهد تا به تعهدات خود بازگشته و به آن پایبند بمانند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: