سردار سلیمانی در صحت فرمایشات رهبر انقلاب شک نکرد

کدخبر: 2344835

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: سردار سلیمانی در درستی هیچ‌کدام از فرمایشات رهبری شک نکرد و همواره بر این باور بود صلاح جامعه در این است که فرمایشات رهبر انقلاب باید اجرا شود.

سعدالله زارعی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و وقایع اخیر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی را دارای مکتب می‌دانستند، افزود : مکتب به معنای جمع جهان‌بینی و ایدئولوژی است. برخی ایدئولوژی دارند اما جهان‌بینی ندارند؛ برخی نیز جهان‌بین هستند اما ایدئولوژی ندارند.

زارعی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی شناسایی مسئله و نکته اصلی در هر موضوع بود، گفت: برخی ۳۰ مسئله را مورد هدف قرار می‌دهند اما هیچ دستاوردی ندارند. اما این شهید بزرگوار یک نقطه را انتخاب می‌کرد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کرد.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: در ماجرای انفصال کردستان عراق از این کشور که آغاز تجزیه‌طلبی کردها در منطقه بود.

زارعی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی وقتی به یک جمع‌بندی می‌رسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی موافق آن بودند؛ هیچ قدرتی جلودار این شهید بزرگوار نبود.

این تحلیل‌گر سیاسی ادامه داد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در درستی هیچ‌کدام از فرمایشات رهبری شک نکرد و همواره بر این باور بود صلاح جامعه در این است که فرمایشات ایشان باید اجرا شود. این شهید بزرگوار در اجرای فرمایشات رهبری می‌رفت و با کلید فتح باز می‌گشت.

وی بابیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای برگزاری یک عملیات خود در صحنه حاضر می‌شد، افزود: این شهید بزرگوار همواره اهل مشورت بود اما خود دارای دقت نظر بود و وقتی نظر می‌داد، نظر ایشان حاکم بر نظر مشاورین بود.

زارعی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی رهبر انقلاب را حکیم می‌نامید، گفت: این شهید بزرگوار تمامی دستاوردهای خود را از حکمت رهبر معظم انقلاب می‌دانست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به شکوه مراسم تشیع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در این مراسم در تهران تنها پنج میلیون نفر شرکت کردند و هم‌زمان مراسم تشییع تهران در دیگر شهرهای بزرگ نیز مردم به عزاداری پرداختند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی برای آرامگاه خود حتی یک قبر معمولی در نظر نگرفت و ما بین دو قبر انتخاب کرده بود و در پاسخ به این‌که شما مابین این دو قبر جا نمی‌شوید، بیان کرده بود که من یک‌طوری میام که جا شوم.

زارعی با اشاره به تحولات منطقه و نگرانی آمریکا از این تحولات گفت: هیچ نقطه‌ای در دنیا اهمیت این منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم ندارد، نداشته و نخواهد داشت.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بابیان اینکه مقرهای نظامی فرماندهی مهم آمریکا در همین منطقه است، عنوان کرد: طراحی‌های آمریکا در منطقه شکست خورد. از همین رو امریکا عناصر خود را تغییر داد و به این نتیجه رسید که به‌صورت مستقیم وارد صحنه شود و سطحی از درگیری و ریسک آن را بپذیرد و پس از هر عملیات با بررسی و جمع‌بندی به عملیات بعدی بپردازد.

وی ادامه داد: ابتدا آمریکا عملیات خود را در عراق و پس‌ازآن در سوریه آغاز کرد و ۳۰ نفر از افراد حشد الشعبی را به شهادت رساند.

زارعی با تأکید بر اینکه ترور سپهبد قاسم سلیمانی جمع‌بندی آمریکا است نه ترامپ، تشریح کرد: ما پاسخ خوبی به آمریکا داده‌ایم با این پاسخ استراتژی آمریکا تغییر نکرده است. آمریکا می‌خواهد قدرت ایران را کاهش دهد.

این تحلیل‌گر سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا در بحث اقتصادی آخرین حرف‌ها را زده است و امید به مذاکره با ایران را از دست داده است. قدرت آمریکا در منطقه بر روی شن بنا شده است اما ما در خانه خود استوار هستیم. این دوره هوشیاری بیشتری از ما طلب می‌کند ما باید جای خالی سردار سلیمانی را پرکنیم.

زارعی با تأکید بر این‌که سید حسن نصرالله توانایی خوبی در اداره مسائل لبنان دارد، ادامه داد: جبهه مقاومت درصحنه تحولات منطقه‌ای از طرف لبنان ضعفی ندارد.

وی گفت: در عراق مشکلاتی وجود دارد، اما اخراج نیروهای آمریکا در عراق برای آنان اولویت دارد و برای ما اصل در حفظ پیوستگی بین ایران و عراق است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: