عبدالمهدی از شروع فرآیند قانونی خروج نیروهای آمریکایی خبر داد

کدخبر: 2344810

نخست‌وزیر عراق با اعلام شروع سازوکار قانونی و اجرایی فرآیند خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور تاکید کرد رایزنی‌ها برای اجرای خروج نیروهای آمریکایی از عراق شروع شده است.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با اعلام شروع سازوکار قانونی و اجرایی فرآیند خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور تاکید کرد: «پارلمان عراق به طرح اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور رای داد و ما رایزنی‌ها برای اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.»

نخست‌وزیر دولت پشبرد امور عراق درباره اصابت چند راکت به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد در شب گذشته نیز گفت: «شلیک موشک‌های کاتیوشا به سفارت آمریکا، امری غیر قابل قبول است.»

عبدالمهدی افزود: «بستن جاده‌ها و خیابان‌ها و مدارس هیچ ارتباطی به مساله تظاهرات مسالمت آمیز عراق ندارد.»

همچنین دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عادل عبدالمهدی روز سه‌شنبه با لورنزو جورنی، وزیر دفاع ایتالیا دیدار و بر اهمیت احترام کشور‌های جهان به حاکمیت عراق و امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

در این دیدار، روابط عراق و ایتالیا و تقویت همکاری نظامی و مسایل مربوط به تنش‌های اخیر و بحران منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دولت پیشبرد امور عراق گفت: تلاش دولت عراق همواره بر این بوده که روابط صادقانه و همکاری با همه همسایگان خود بر اساس احترام متقابل داشته باشد.

وی در ادامه بر ضرورت عبور از اوضاع کنونی منطقه و دور کردن ملت‌های آن از خطر جنگ و اهمیت همکاری و رایزنی بین دو کشور عراق و ایتالیا در این زمینه تاکید کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: