بیشتر آمریکایی‌ها خواهان برکناری ترامپ هستند

کدخبر: 2344758

نتایج نظرسنجی جدید حاکی از حمایت ۵۱ درصد مردم آمریکا از محکومیت و برکناری رئیس‌جمهورشان در جلسه امروز سناست.

به نقل از پایگاه خبری هیل، اکثریت مردم آمریکا می‌گویند سنا باید در جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رای به محکومیت و برکناری او از قدرت دهند.

نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان نشان داد ۵۱ درصد از آمریکایی از رای به محکومیت و برکناری ترامپ از قدرت در سنا حمایت می‌کنند. ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظر مخالفی داشتند و ۴ درصد نیز اعلام کردند نظری در این باره ندارند.

همچنین ۸۹ درصد از حامیان حزب دموکرات از محکومیت و حذف ترامپ از قدرت در جلسه استیضاح در سنا حمایت کردند، هرچند همین تعداد از حامیان حزب جمهوری خواه نظر مخالفی داشتند. ۴۸ درصد از شرکت کنندگان مستقل نیز موافق محکومیت ترامپ در جلسه استیضاح و برکناری او از ریاست جمهوری آمریکا بودند.

در عین حال ۶۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند جلسه استیضاح ترامپ در سنا باید با حضور شاهدانی که در روند تحقیقات دموکرات‌ها مجلس نمایندگان شهادت ندادند، برگزار شود. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد اکثریت آمریکایی ها (۵۸ درصد) معتقدند ترامپ برای کسب منفعت سیاسی شخصی از قدرت خود سوء استفاده کرده است. ۵۷ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کردند ترامپ از طریق ممانعت از حضور برخی مقامات دولتی در روند تحقیقات کنگره ، در کار آن مانع تراشی کرده است.

بنا به نوشته سی ان ان، این اولین نظرسنجی صورت گرفته از زمان ارائه بند‌های استیضاح از مجلس نمایندگان به سنا است.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره «هانتر بایدن» فرزند جو بایدن، مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی دونالد ترامپ اصرار می‌کند که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

روند استیضاح ترامپ در سنا پنجشنبه گذشته کلید خورد، اما به طور واقعی و رسمی سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

در نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان که از ۱۶ تا ۱۹ ژانوی برگزار شد، هزار و ۱۵۶ نفر شرکت کردند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: