دستگیری عوامل کیک‌های آلوده

کدخبر: 2344719

وزیر کشور با اشاره به موضوع وجود قرص در کیک‌های خوراکی گفت: عده‌ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز(دوشنبه) در پایان جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی کشور گفت: اعضا گزارشی که از مصوبات جلسه قبل داشتند ارائه دادند که نشان می‌دهد صد در صد مصوبات پیگیری شده است. از جمله موضوعات این جلسه صد قلم کالای مورد رصد وزارت صمت بود که مطرح شد و میانگین قیمت ها و صد کالا نسبت به قبل کاهشی بوده که حدود ۵درصد، بالای ۵درصد و ۱۰در صد را تشکیل می‌دادند اما بین یک تا ۲درصد افزایش قیمت داشتند.

وی اضافه کرد: مساله بعدی با توجه به ایام پایان سال بحث واردات کالاهای اساسی بود، بازار نسبت به کالاهای اساسی چه مصرفی و چه واسطه ای باید مراقبت های لازم را داشته باشد. امسال۱۷میلیون تن واردات در ۱۳قلم کالای اساسی داشتیم که سال گذشته ۱۳میلیون تن بوده است. بانک مرکزی همه منابع ارزی لازم را تخصیص داده و هیچ نگرانی در خصوص کالاهای اساسی نداریم و نخواهیم داشت.

وزیر کشور گفت: مساله بعدی موضوع گردشگری و فضایی که ایجاد شده، بود که احتمال می دهیم با توجه به فضای موجود در کشور نگرانی ایجاد شود، پیش بینی این است علی رغم تبلیغات منفی با برنامه ریزی های انجام شده و مصوبات امروز می توانیم وضعیت خوبی داشته باشیم و فضای گردشگری را در شرایط مناسب قرار دهیم. کارگروهی هم در این باره تشکیل شد.استانداران مسئول شدند با سرپرستی وزارت گردشگری این موضوع را پیگیری کنند. در حوزه های تبلیغی و حوزه های تخفیفی در برخی خدمات هم به صورت تشویق و هم به صورت الگویی پیشنهاد خوبی داشتیم که اگر انجام شود، شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

وزیر کشور در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر وجود سم در برخی شیرهای مورد استفاده در جامعه، گفت: متاسفانه در صداوسیما مصاحبه غیر تخصصی انجام شد که مجری تخصص نداشت و کارشناس هم ملاحظات لازم را نداشت.

وی ادامه داد: از وزارت صمت و بهداشت و دستگاه‌ها دعوت کردیم، دستگاهای اجرایی و کارشناسان نسبت به این موضوع اطمینان دادند که بالاترین استانداردها در تولید شیر رعایت می شود و جای هیچ نگرانی نیست. بالاتفاق همه دستگاهای کارشناس و اجرایی چه در بخش خصوصی و جه در بخش دولتی نسبت به این موضوع اطمینان دادند که هیچ نگرانی در خصوص مصرف شیر در کشور وجود ندارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: لبنیات و فرآورده های لبنی از مهم ترین صادرات ما است و از صداوسیما خواهش می‌کنیم دقت و مراعات کند که اقدامات اینگونه می تواند همه زحمات این حوزه را بر باد دهد.

وزیر کشور در مورد موضوع وجود قرص در کیک های خوراکی، اظهار داشت: جریان کیک‌ها هم در نیروی انتظامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی شد و به این نتیجه رسیدند که عده‌ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند و برخی آن را برای کار تفریحی انجام داده بودند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: