اجاره این آپارتمان‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان است

کدخبر: 2344706

با یک جستجوی کوتاه در وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده آگهی به قیمت‌های چند میلیاردی برمیخوریم که در سال‌های گذشته قیمت خرید ملک بودند اما حالا به جای قیمت، به رهن و ودیعه تبدیل شده‌اند.

نگاهی به قیمت اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد اجاره‌بهای مسکن برخلاف گزارش‌های نهادهای دولتی به طور چشمگیری در سال ۱۳۹۸ رشد کرده است، به طوریکه با یک جستجوی کوتاه در وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده آگهی به قیمت‌های چند میلیاردی برمیخوریم که در سال‌های گذشته قیمت خرید ملک بودند اما حالا به جای قیمت، به رهن و ودیعه تبدیل شده‌اند.

قابل ذکر است در چند سال اخیر که وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده آگهی همچون دیوار و شیپور و ... قدرت گرفته‌اند، بازار اجاره مسکن به یکی از بازارهای فاقد منطق و حساب‌وکتاب تبدیل شده، چراکه در شرایط قبل از قدرت گرفتن این وب‌سایت‌ها این مشاوران املاک بودند که اجاره ملک را با چندین شاخص ازجمله قیمت بنا، شرایط ساخت‌وساز و استحکام، شرایط استقرار در محله، امنیت درون‌محله‌ای، شرایط دسترسی‌ها و ... تعیین می‌کردند اما حالا با قدرت گرفتن وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده آگهی، به جز افراد سودجو، حتی برخی مشاوران املاک نیز قیمت‌ها را بدون هیچ منطق و حساب‌وکتابی در این وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: