ترامپ از حقیقت فراری است

کدخبر: 2344657

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا به انتقاد از رئیس‌جمهور این کشور پرداخت و اعلام کرد که وی از حقیقت هراس دارد.

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا گفت رئیس جمهور از حقیقت می‌هراسد.

وی افزود: ما دموکرات‌ها قصد داریم به حقیقت دست پیدا کنیم و هیچ اشتباهی در این زمینه روی ندهد. ما می‌خواهیم درباره اسناد و شاهدان (پرونده استیضاح ترامپ) رای‌گیری شود؛ و این به چهار نماینده جمهوری‌خواه (منظور تعداد رای مورد نیاز برای تصویب بررسی شواهد در سنا) بستگی دارد که قانون اساسی، دموکراسی و حاکمیت قانون را انتخاب کنند نه این که کورکورانه از رئیس جمهور ترامپ تبعیت کنند و به خواست وی برای سرکوب حقیقت تن دهند. چرا که به نظر من وی احتمالا فکر می‌کند که گناهکار است.

اگرچه روند استیضاح دونالد ترامپ، روز پنجشنبه هفته گذشته کلید خورد، اما به طور واقعی و رسمی سه‌شنبه آینده (فردا) آغاز خواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله (با استیضاح) از یک مزیت عمده برخوردار است چرا که سنا دارای اکثریت جمهوری‌خواه است.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره "هانتر بایدن" فرزند جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی دونالد ترامپ اصرار می‌کند که وی قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است. وی تاکید کرد که به خاطر هیچ دلیل محکمی در تلاش برای برکناری من هستند که اقدامی شرم‌آور است و می‌بایست هر چه سریع‌تر خاتمه یابد.

ترامپ ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود، نوشت: «فرآیند استیضاح بیشتر شبیه شوخی است.» در صورت رای موافق دو سوم سناتور‌ها به طرح استیضاح، دونالد ترامپ از سمت خود برکنار می‌شود. این در حالی است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا این امر بعید به نظر می‌رسد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: