برقراری مرخصی زایمان ترویج فرزند آوری است

کدخبر: 2344641

جهانگیری گفت: معتقد هستیم که مرخصی زایمان ترویج فرزندآوری و تشویق به تشکیل خانواده است.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت استفاده بانوان جامعه پزشکی از مرخصی زایمان اظهار کرد: در تمام قسمت‌ها برای بانوان مرخصی زایمان در نظر گرفته شده که این مرخصی با تمام حقوق و مزایا است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مرخصی زایمان برای جامعه پزشکی با هدف رسیدگی به فرزند و انجام سیاست‌های جمعیتی است و قرار نیست که مرخصی زایمان از نظر قانون و دستورالعمل‌ها بدون حقوق باشد.

او بیان کرد: افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند نیاز بیشتری به مرخصی زایمان دارند، زیرا استرس و فشار کاری آن‌ها بیشتر از سایر مشاغل است و اگر برای سایرین قوانین ویژه‌ای وجود دارد باید کادر پزشکی نیز از آن بهره‌مند شوند.

برقراری مرخصی زایمان ترویج فرزند آوری است

جهانگیری افزود: مرخصی زایمان برای پزشکانی که در طرح ضریب k شرکت می‌کنند ضروری است و معتقدم که این مرخصی ترویج فرزندآوری و تشویق به تشکیل خانواده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: استفاده بانوان پزشک از مرخصی زایمان گامی مهم در زمینه انجام سیاست‌های جمعیتی و فرزندآوری است. سازمان نظام پزشکی معتقد است که برای انجام این امر مشوق‌هایی مانند مرخصی کامل زایمان ویژه بانوان پزشک باید انجام شود و به همین دلیل دیوان عدالت بر اجرای مرخصی کامل زایمان بانوان پزشک رأی مثبت داده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: