رهگیری موشک‌های ایرانی محال است

کدخبر: 2344615

یک رسانه عرب زبان نوشت: حمله ایران به پایگاه عین الاسد قدرت موشک‌های بالستیک ایران و محال بودن رهگیری آن‌ها را ثابت کرد.

رأی الیوم در مطلبی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آورده است: حمله موشکی روز هشتم ژانویه ایران به پایگاه آمریکایی قدرت موشک‌های بالستیک ساخت ایران را نشان داد و محال بودن رهگیری این موشک‌ها با سامانه آمریکایی پاتریوت را آشکار کرد.

این رسانه می‌نویسد: تحلیلگران در تعجب هستند که چگونه سامانه‌های دفاعی آمریکایی نتوانستند که موشک‌های بالستیک ایران را رهگیری کنند. « سپاستین ووربلین » تحلیلگر امور نظامی این را به مثابه معضلی دانسته است که بسیاری آنرا نگران کننده و نقطه ضعف می‌دانند.

رأی الیوم آورده است: پنتاگون پایگاه‌های نظامی خود را با پاتریوت مشهور تجهیز کرده است و این سامانه ویژه رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک است اما موفق به رهگیری موشک‌های ایرانی که دو پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار دادند، نشد. شکست پاتریوت که قبلاً در عربستان در مقابل موشک‌های شلیک شده از سوی حوثی ها هم ناکارآمدی آنها ثابت شده بود، تکرار شد.

این رسانه گزارش داد: حمله موشکی ایران به مثابه فرصتی برای فناوری نظامی آمریکایی و نشان دادن برتری آن بود. اگر موشک‌های بالستیک شلیک شده رهگیری می‌شدند می‌توانست این اعتماد را در میان ارتش آمریکا برای هر رویارویی با ایران در آینده ایجاد کند و از سویی اعتماد به صنایع دفاعی آمریکایی را بالا ببرد و وجهه‌ای مثبت در حمایت از پاتریوت در برابر اس ۴۰۰ ارائه دهد.

رأی الیوم نوشت: آمریکا قبل از ترور قاسم سلیمانی کشتی‌های جنگی خود را از خلیج فارس به ویژه ناو هواپیمابر ترومن را دور کرده و آنها را از دسترس موشک‌های ایرانی از بیم غافلگیری نظامی دور کرده بود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: