اهداف پنهان نشست برلین فاش شد

کدخبر: 2344614

یک رسانه عربی به نشست امروز برلین درباره لیبی اشاره کرد و هدف آن را تکرار سناریوی سوریه در این کشور دانست.

رأی الیوم در مطلبی با اشاره به نشست برلین درباره لیبی آورده است: آنچه بی پرده و آشکارا باید بگوییم این است که ۱۲ کشوری که امروز در برلین جمع شده اند به غیر الجزایر، همانهایی هستند که ۱۰ سال قبل لیبی را با مشارکت فعال در ویرانی یا سکوت به نشانه رضایت یا همسویی، به این حال و روز انداختند و مردم لیبی کمترین اهمیتی برای آنها ندارند و بزرگترین قربانی است.

این رسانه می‌نویسد: آنانی که در لیبی جمع شده اند برای تقسیم کیک لیبی شامل نفت و گاز و طرح‌های زیرساختی و موضوعات کم اهمیت تر جمع شده اند و نگران هستند که لیبی به عنوان سکویی برای مهاجران به سوی اروپا از طریق دریای مدیترانه شود.

رأی الیوم نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره فروپاشی دولت فایز السراج که بر کمتر از ۲۰ درصد از لیبی مسلط است، هشدار داده و اینکه تروریسم اشاعه پیدا می‌کند اما وی فراموش کرده است که هشدارش با ۱۰ سال تأخیر رخ داده است زیرا لیبی کشوری متلاشی شده بوده و خواهد بود. بحث هیمنه و تقسیم منافع و اعزام مزدوران برای جنگ در لیبی است که در رأس آن امارات و قطر و فرانسه، مصر و سودان و چاد هستند و همه شما در ویرانی لیبی مقصرید.

این رسانه می‌نویسد: درباره تحولات میدانی هم خلیفه حفتر که زیر نظر سازمان سیا در فیلادلفیا آموزش دیده و قدرتمند شده است و از حمایت آمریکا، روسیه و فرانسه و امارات و مصر برخوردار است بیشترین شانس را دارد. وی که توافق آتش بس در مسکو را امضا نکرد در برلین هم آنرا امضا نخواهد کرد و اگر هم امضا کند به آن پایبند نخواهد بود از این رو بیانیه پایانی نشست برلین به مثابه جوهری بر روی کاغذ است و امضا کنندگانش هم آنرا می‌دانند. بس کنید بیش از این، ما و خودتان و ملت لیبی را فریب ندهید.

رأی الیوم گزارش داد: ژنرال حفتر هنگامی که بنادر نفتی لیبی را در هلال نفتی در شرق این کشور و مرکز آن بست خواست این پیام را به حاضران در برلین مخابره کند که هر چه می‌خواهید تصمیم بگیرید اما حرف اول و آخر را من می زنم و ابزار قدرت برای اجرا را دارم و از حمایت بیشترتان برخوردارم. به نمایشتان ادامه بدهید.

این رسانه در پایان می‌نویسد: سناریوی سوریه در لیبی تکرار می‌شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: