اقدامات ارتش یمن برای افزایش امنیت صنعاء

کدخبر: 2344492

یک وبگاه یمنی اعلام کرد، پس از حملات دیروز ائتلاف سعودی به «نهم» در شمال شرق صنعا، دستوراتی برای ارتش یمن با هدف تقویت امنیت پایتخت صادر شده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه (دیروز) از دفع پیشروی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در «نهم» واقع در شمال شرق صنعا خبر داد.

وی گفت، حملات ائتلاف سعودی با پشتیبانی جنگنده‌ها از بامداد دیروز تا مغرب ادامه پیدا کرده است اما «دشمن» موفق به هیچ پیشروی قابل ملاحظه‌ای نشده و دهها تن از نیروهایش کشته و زخمی شده‌اند.

وبگاه «المشهد الیمنی» در همین زمینه مدعی شد، انصارالله پس از حمله دیروز ائتلاف سعودی به نهم دستور ایجاد ایست‌های پلیس و بازرسی در شهرهای مختلف استان صنعا را داده تا استحکامات پایتخت تقویت شود.

در ادامه این گزارش آمده، در ایست‌های نظامی در ورودی صنعا نظامیان بیشتری مستقر شده‌اند و تدابیر امنیتی تشدید شده است.

روزنامه «الاخبار» امروز (شنبه) در گزارشی نوشت: عربستان تحت پوشش توافق ریاض در حال بازسازی شبه‌نظامیان وفادار به ائتلاف و سوق دادن آنها به سمت جبهه‌های شمالی است؛ مقدماتی که به نظر می‌رسد زمینه را برای تنشی جدید در سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند؛ تنشی که نشانه‌های آن از حمله گسترده دیروز به جبهه «نهم» پدیدار شد اما نیروهای صنعا این حمله را ناکام گذاشتند و به عاملان آن خسارت‌های زیادی وارد کردند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: