هاشمی‌طبا: تاج و کفاشیان در AFC فعال نیستند

کدخبر: 2344438

رییس سابق سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر اینکه اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا فعال نیستند، اظهار کرد: علاوه بر این فدراسیون فوتبال ایران در عموم مسائل دارای ضعف است.

رییس سابق سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر اینکه اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا فعال نیستند، اظهار کرد: علاوه بر این فدراسیون فوتبال ایران در عموم مسائل دارای ضعف است.

مصطفی هاشمی طبا در خصوص جدیدترین تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اخذ میزبانی از تیم‌های ایرانی مقابل حریفان خود در چارچوب رقابت‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و دیدار در زمین بی‌طرف، اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت سلطه بحرینی‌ها است و اعضای ما آن‌جا عضوهای فعالی نیستند و به گونه‌ای آن‌جا حضور دارند که فعالیتی نکنند.

وی ادامه داد: باید فدراسیون فوتبال در این زمینه نفوذ و تعامل لازم را داشته باشد و به صورت جدی با این اتفاق برخورد کند، فدراسیون فوتبال ایران باید به گونه‌ای عمل کند که در موضع ضعف نباشد، ‌اما متاسفانه فدراسیون در همه زمینه‌ها اعم از قراردادها و مسائل اینچنینی از خود ضعف نشان داده است.

رییس سابق کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر اینکه ورزشگاه‌های ایرانی دارای امنیت هستند چرا که اگر از امنیت لازم برخوردار نبودند اصلا تایید نمی‌شدند، گفت: قبلا این ورزشگاه‌ها مورد تایید مسئولان ذی‌ربط در کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد این تصمیم مربوط به اتفاقات اخیر است هرچند دلیل روشن آن هنوز مشخص نیست و فدراسیون فوتبال باید نسبت به این مسئله جدا ورود کرده و علت آن را مشخص کند و بی‌تفاوت از رد نشود.

هاشمی‌طبا ادامه داد: کشور ما در زمینه برگزاری رویدادهای ورزشی مشکلی ندارد و در مورد دیدار با رقبای عربستانی که در زمین بی‌طرف برگزار شد، ماجرای سفارت سعودی‌ها پیش آمده و بعضا تماشاچیان ما شعارهایی به زبان عربی می‌دادند که اهانت‌آمیز بود و طبیعی است که در برابر این اتفاقات رقبای ما سکوت نخواهند کرد. بحرین و عربستان در زمینه‌های مختلف با کشور ما دشمنی می‌کنند، این مسئله کاملا واضح است و زمانی که ورزش ما در یک کنفدراسیون موثر نباشد دیگران تاثیر گذاشته و کار خود را پیش می‌برند.

گفتنی است علی کفاشیان به عنوان نایب‌رئیسی AFC در منطقه مرکزی آسیا و مهدی تاج به عنوان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول به فعالیت هستند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: