نقش زنان در شاد نگه داشتن خانه

کدخبر: 2344433

یک روانشناس درباره نقش زنان در شاد نگه داشتن محیط خانه، توضیحاتی داد.

زهرا امام روانشناس و مشاور درباره نقش زنان در شاد نگه داشتن محیط خانه، اظهار کرد: خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است که شخصیت افراد ابتدا در آن شکل می‌گیرد و سپس آن‌ها وارد محیطی بزرگتر مانند جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقش زنان در خانواده کلیدی و مهمی است، افزود: مادر شاد می‌تواند محیط خانه و اعضای خانواده را شاد نگه دارد و فرزندانی شاداب را تحویل جامعه دهد؛ اغلب این زنان تفکرات مثبتی دارند و زندگی خود را با برنامه شروع می‌کنند.

امام گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های روحی است که اغلب افراد به آن مبتلا می‌شوند، چراکه فرد افسرده انگیزه‌های لازم برای تحرک را ندارد، اما جالب است بدانید که زنان شاد در کنار برنامه‌های زندگی، ورزش را فراموش نمی‌کنند و از نظر روحی کسل و خسته نیستند.

این روانشناس با بیان اینکه برای داشتن خانواده‌ای شاد، افراد باید شاد بودن را از خود آغاز کنند، ادامه داد: گاهی اوقات زوجین می‌گویند اگر همسرم شاد باشد، من هم شاد می‌شوم، اما "من" برای شادی خود و همسرم چه کارهایی انجام دادم؟

وی با بیان اینکه بهتر است با افرادی که انرژی منفی دارند ارتباط کمتری برقرار کنید، اضافه کرد: زنان باید بدانند که چه چیزی باعث شادی همسرشان می‌شود و آن اقدامات را انجام دهند.

این روانشناس گفت: سلامت جسمی در شاد بودن محیط خانواده نقش اساسی دارد، بنابراین ضروری است که زنان مراقب تغذیه خود باشند و از سبزیجات و میوه‌ها بیشتر استفاده کنند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: