احتمال خروج آمریکا از آفریقا و نگرانی فرانسه

کدخبر: 2344413

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد به دلیل نگرانی از خروج نیروهای آمریکایی از مستعمرات سابق این کشور، در روزهای آتی به واشنگتن سفر می‌کند.

«فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه گفت، بابت وجود نگرانی از خروج آمریکا از منطقه «ساحل» در آفریقا، در روز‌های آتی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پارلی درجمع قانون‌گذاران فرانسوی گفت: «ما بر روی حمایت با ارزش آمریکا برای موفقیت این تلاش یکپارچه در آفریقا حساب می‌کنیم».

وی افزود:‌ «برای رایزنی درخصوص استقرار فعلی نیروهای آمریکایی، در روزهای آتی به پایتخت آمریکا خواهم رفت».

فرانسه از سال ۲۰۱۳ و به‌منظور عقب‌ راندن نیروهای تحت حمایت داعش و القاعده از شمال کشور «مالی» که از مستعمرات قدیمی این کشور محسوب می‌شود، به این منطقه نیرو اعزام کرد.

شورای امنیت سازمان ملل مأموریت صلحی را در همین سال در مالی آغاز کرد که دستور آن تابستان سال آینده بازنویسی می‌شود. «نورمن چالت» معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل پیشنهاد کرده است که از ابعاد این مأموریت کاسته شود.

در حال حاضر ۱۳ هزار نیروی نظامی و پلیس در این مأموریت حضور دارند. فرانسه ۴۵۰۰ نیرو در مالی و منطقه ساحل مستقر کرده است اما شرایط امنیتی در این نواحی که توسط پهپادها و پشتیبانی لجستیک و اطلاعاتی آمریکا فراهم شده است، رو به تضعیف است.

ناکام ماندن سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و آفریقا، واشنگتن را بر آن داشته است تا احتمال خروج نیروهایش از کشورهای مختلف این سرزمین‌های راهبردی را اعلام کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: