برانکو و تیم ملی در انتظار پرسپولیس

کدخبر: 2344407

نیمکت تیم ملی فوتبال بدون سرمربی است و هنوز مشخص نیست فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می خواهد بگیرد.

در مورد نیمکت تیم ملی و انتخاب سرمربی هنوز تناقضات زیاد است و هنوز مدیران فدراسیون بر سر یک فرد خاص به اجماع نرسیده اند.

هر چند در طول روزهای گذشته نام های علی دایی و امیر قلعه نویی به عنوان اصلی ترین گزینه های سرمربیگری تیم ملی مطرح شده اما به دلیل موانع و یکسری ملاحظات از سوی خود این مربیان و حتی فدراسیون فوتبال هنوز هیچ رشد قابل بیانی مذاکرات نداشته است.

این در حالیست که روز گذشته حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال بار دیگر تاکید کرد همچنان گزینه های خارجی هم در فرایند تصمیم گیری فدراسیون حذف نشده اند و مدیران فوتبالی می خواهند تا پایان دی ماه بین گزینه های خارجی و داخلی انتخاب نهایی را انجام دهند.

تنها گزینه خارجی هم که فعلا در فدراسیون نام برده می شود برانکو ایوانکوویچ است. مربی سابق و موفق پرسپولیس که به دلیل شکایتی که از این باشگاه بابت پرداخت نشدن حق و حقوقش به فیفا کرده و در مذاکرات اخیر با مدیران پرسپولیس هم به جمع بندی نرسیده است.

مبلغ یک میلیون یورو پول کمی برای باشگاه پرسپولیس در این شرایط نیست که بتواند تهیه کند و مطالبات به حق برانکو را بپردازد اما از سویی این مطالبه به حق است و برانکو پیش از اینکه مذاکره ای در کار باشد به فیفا شکایت کرده و به خواست باشگاه پرسپولیس قبل از موعد رسیدگی به پرونده اش در فیفا با آنها مذاکراتی انجام داد که مطلوب نبوده و توافقی حاصل نشد.

با این حال به صورت موازی فدراسیون فوتبال در چند نوبت خواستار مذاکره جدی با برانکو شده اما این مربی کروات اعلام کرده تا زمانی که مشکل مالی اش با پرسپولیس حل نشود نمی خواهد وارد فاز جدی مذاکرات شود. هر چند در این بین فدراسیون پیغام هایی به برانکو داد تا هم به پرسپولیس تخفیف دهد و هم به خود فدراسیون تخفیف دهد اما سرمربی اسبق سرخپوشان این دو پیشنهاد را رد کرد.

پیگیری ها نشان می دهد که رایزنی هایی در حال صورت گرفتن است تا مشکل برانکو و پرسپولیس حل شود که اگر در دو سه روز آینده این رایزنی ها جواب بدهد برانکو بار دیگر گزینه اول فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی خواهد شد در غیر این صورت فدراسیون فوتبال می ماند و دو سه گزینه ایرانی که هر یک از آنها دارای موانع و ملاحظاتی هستند. مگر اینکه گزینه های خارجی دیگری مطرح شوند که تاکنون نامی از آنها به میان نیامده است.

در واقع باید گفت به نظر می رسد انتخاب سرمربی تیم ملی در این شرایط برای فدراسیون یک کلاف سردرگم شده است و همگان چشم انتظار این هستند که سرانجام نیمکت داغ تیم ملی به کدام مربی می رسد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: