شاه اردن: بدون حل منازعه فلسطین، منطقه آرام نخواهد شد

کدخبر: 2344346

شاه اردن امروز تأکید کرد که بدون تحقق صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، منطقه روی ثبات و آرامش را نخواهد دید.

«عبدالله دوم» شاه اردن امروز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان اروپا گفت که اسرائیل می‌خواهد راه‌حلی را تحمیل کند که حتی نمی‌توان به آن فکر کرد و آن تشکیل دولت واحد است.

او گفت که ثبات در غرب آسیا بدون تحقق صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ممکن نیست.

عبدالله دوم گفت:«پنج سال پیش از همین تریبون درباره خطرات شکست در تحقق صلح سخن گفتم و امروز به صراحت باید بگویم که این خطرات تشدید شده‌اند چرا که خشونت ادامه دارد، شهرک‌سازی‌ها و عدم احترام به قانون بین‌المللی نیز ادامه دارد.»

شاه اردن همچنین تأکید کرد که استمرار تنش بین آمریکا و ایران می‌تواند به آشوب گسترده‌ای تبدیل شود که ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود که تداوم تنش بین آمریکا و ایران تهدیدی برای اقتصادی جهانی است که ممکن است به بازگشت تروریسم در جهان منجر شود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شاه اردن درباره بحران سوریه نیز گفت که حل این بحران بعید به نظر می‌رسد و بیش از نیم میلیون سوری طی نُه ماه گذشته مجبور شدند به اردن پناهنده شوند.

او درباره عراق نیز با اشاره به اینکه ۱۲ درصد ذخایر نفتی جهان در این کشور قرار دارد و بیش از ۴۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، گفت که ساکنان عراق در طول چهار دهه از جنگ، تحریم، اشغالگری، درگیری فرقه‌ای و تروریسم داعش رنج کشیده‌اند و امروز آینده آن‌ها بر یک صلح و ثبات شکننده استوار است اما من شخصا دست از حمایت از برادرانمان در این کشور نخواهم کشید.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: