رژیم صهیونیستی برای اولین بار ترکیه را تهدیدی برای خود خواند

کدخبر: 2344345

برای اولین بار در ارزیابی ارتش رژیم صهیونیستی، جمهوری ترکیه به عنوان تهدیدی برای این رژیم شناخته شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی سالانه خود مربوط به سال ۲۰۲۰ میلادی، برای اولین بار دولت ترکیه را در لیست تهدیدهای فوری علیه این رژیم اضافه کرد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» بر اساس اسنادی که مشاهده کرده، گزارش داد دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم (امان) علی‌رغم روابط دیپلماتیکی که بین تل‌آویو و آنکارا وجود دارد، جمهوری ترکیه را به دلیل رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای که در منطقه با اسرائیل داشته، در لیست تهدید قرار داد.

چنین ارزیابی رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار است که ترکیه را در لیست تهدیدات علیه این رژیم قرار می‌دهد.

به نوشته تایمز اسرائیل، این ارزیابی که هر سال به سیاستگذاران تل‌آویو ارائه می‌شود، اما پیش بینی نکرده که در سال ۲۰۲۰، تقابل مستقیمی با ترکیه داشته باشند، کشوری که اقداماتش در منطقه آن را به یکی از خطرات علیه تل‌آویو تبدیل کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین جزئیاتی از هیچ تهدید مشخصی از سوی ترکیه ذکر نکرده اما سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» را عامل این نگرانی عنوان کرده است.

این گزارش روز سه‌شنبه (۲۴ دی) پس از یک هفته تأخیر منتشر شده است. دلیل تأخیر انتشار نیز بررسی تبعات ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام شده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز ماه قبل در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفته بود تل‌آویو با توافق دریایی ترکیه-لیبی مخالف است.

این در حالی است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مردم ترکیه نیز رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید علیه کشور خود می‌دانند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: