ریابکوف: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد

کدخبر: 2344335

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تهدید آمریکا درباره اعمال تحریم در صورت خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسی توسط عراق، گفت: ما از تحریم‌های واشنگتن ترسی نداشته و برای مقابله با آنها آمادگی داریم.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه اعلام کرد که این کشور از تحریم‌های آمریکا نمی ترسد و به خوبی می داند که چگونه با آنها مقابله کند.

ریابکوف امروز در جمع خبرنگاران و در رابطه با تهدیدات جدید واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید در صورت تصمیم عراق برای خرید سامانه‌های موشکی اس-400 از روسیه گفت: «آمریکایی‌ها هر کسی که قصد توسعه همکاری‌های نظامی-فنی را داشته باشد را به اعمال تحریم یا گسترش تحریم‌ها تهدید می‌کند. این خبر جدیدی نیست، بلکه بازتاب سیاستی است که ایالات متحده برای تحقق اهداف خود در جهت سلطه بر جهان دنبال می کند تا از این طریق رقبای اقتصادی این کشور که محصولاتی را به شرکای بین المللی خویش عرضه می کنند، از بین ببرد. ما از این تحریم‌ها نمی ترسیم و آماده هستیم تا در برابر آنها مقاومت کنیم.»

روسیه لزومی برای تغییر حمل و نقل هوایی به ایران نمی ‌بیند

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگری با یادآوری اینکه حمل و نقل هوایی از روسیه به ایران بر اساس ارزیابی کامل از وضعیت امنیتی صورت می‌گیرد، تاکید کرد که روسیه اعتقادی ندارد که در شرایط کنونی هیچ گونه تغییری در زمینه حمل و نقل هوایی با ایران لازم باشد.

ریابکوف همچنین ابراز امیدواری کرد که "جان سالیوان" سفیر جدید ایالات متحده در روسیه بتواند در تقویت گفت‌وگوها بین مقامات مسکو و واشنگتن که در حال حاضر در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد، نقش مثبتی داشته باشد.

به گفته وی، هنوز هیچ تاریخی برای دور جدید رایزنی‌ها درباره ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا در نظر گرفته نشده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: