ابراز اطمینان دموکرات‌ها از تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

کدخبر: 2344324

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا بر این باورند که آراء کافی را برای تصویب قطعنامه مربوط به محدود کردن قدرت و اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران در اختیار دارند.

دموکراتهای مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که آراء کافی را برای تصویب قطعنامه محدود کردن قدرت و اختیارات جنگی دونالد ترامپ علیه ایران در اختیار دارند و این قطعنامه در مجلس سنا تصویب خواهد شد. در صورت تصویب این قطعنامه، ترامپ اجازه آغاز جنگ علیه ایران بدون مجوز کنگره را نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با انتقادات زیادی از سوی نمایندگان آمریکایی روبرو شده است.

چاک شومر رهبر دموکرات های سنا و تیم کاین که از حامیان جدی این قطعنامه هستند، در این باره گفتند: حداقل 51 رای را برای تصویب این قطعنامه در اختیار داریم، این قطعنامه ترامپ را ملزم خواهد کرد تا برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران از کنگره اجازه بگیرد.

این قطعنامه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب نهایی در مجلس نمایندگان آمریکا دارد و ترامپ نیز باید آن را امضا کند. اگر دو سوم نمایندگان کنگره این قطعنامه را تصویب کنند، ترامپ دیگر قادر به وتوی آن نخواهد بود.

نمایندگان آمریکایی فشار زیادی را بر دولت ترامپ وارد کرده اند تا اطلاعات بیشتری را درباره این حمله تروریستی ارائه دهد.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه قطعنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن قدرت و اختیارات جنگی ترامپ محدود خواهد شد، هدف اصلی از ارائه این قطعنامه محدودکردن قدرت و اختیارات دونالد ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران است.

دموکراتها طی روزهای اخیر بارها ناامیدی و نگرانی خود را درباره طرح و برنامه های ترامپ در قبال ایران اعلام کرده اند.

رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی انجام شد که اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در عراق با انتقادات و مخالفت های گسترده ای از سوی نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: