نمایندگان در تذکراتی خواستار شدند؛

وزیر خارجه به مجلس احضار شود

کدخبر: 2344182

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه‌ای، خواستار اخراج سفیر انگلستان و احضار وزیر امور خارجه به مجلس برای ارائه گزارش در این خصوص شدند.

در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در تذکرات جداگانه ای از وزیر امور خارجه درخواست کردند که سریعا سفیر انگلستان را از ایران اخراج کند.

سلیمی: سفیر انگلیس به عنوان عنصر نامطلوب اخراج شود

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در این خصوص، گفت: آشوب هایی در کشور به خاطر سقوط هواپیما ایجاد شد که در این زمینه سفیر انگلستان میدان داری کرد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه، سفیر انگلستان را سریعا اخراج کند،افزود: به یاد دارید که انگلستان دیپلمات های ایرانی را دستگیر و اخراج کرد، سفیر انگلیس باید به عنوان عنصری نامطلوب اخراج شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آقایان سینه چاک می کنند که باید در شرایط جنگی فرماندهان استعفا دهند و از پشت خنجر می زنند. در سال ۸۸ کشور به آشوب کشیده شد و یا در مسئله بنزین کجا بودید که حتی خواستار عذرخواهی مسئولان نشدید و زبان در کام گرفتید.

سلیمی همچنین گفت: آقای رئیس جمهور سیل سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است اما کمک رسانی برنامه ریزی شده ای به مردم صورت نگرفته است. به شما نگفته اند که سازمان هلال احمر رئیس ندارد؟ اینکه خطای انسانی نیست.

حسن کامران نماینده اصفهان نیز در تذکری، گفت: وزارت امور خارجه باید نسبت به اقدامی که سفیر انگلستان انجام داده است، برخوردی قهرآمیز داشته باشد.

علی اسماعیلی نماینده نور هم در تذکری خواستار برخورد جدی وزارت امور خارجه با سفیر انگلستان شد.

لاهوتی: ظریف به مجلس احضار شود/ سفیر انگلستان اخراج شود

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود نیز در تذکری، گفت: سرداران سپاه با صداقت اشتباه خود را پذیرفتند. حتی برخی مسئولیت ها می توانست مربوط به برخی مسئولان دیگر باشد اما فرماندهان سپاه با صداقت تمام مسئولیت را پذیرفتند.

وی گفت: سفیر انگلیس نقش مؤثری در دامن زدن به تجمعات خیابانی داشت؛ باید اخراج شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس همچنین تأکید کرد: وزیر امور خارجه باید به مجلس احضار شده و گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز در تذکری خواستار اخراج سفیر انگلستان شد و گفت: اخراج سفیر انگلستان درس عبرتی برای کسانی خواهد شد که پای خود را از گلیمشان درازتر می کنند.

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم لنجان در تذکری، گفت: سردار سلیمانی را ترور کردند و امروز تصمیم دارند سردار حاجی زاده را با رسانه های صهیونیستی ترور کنند.

سعیدی: سفیر انگلیس را اخراج کنید/ عزت ملی را زیر سئوال نبرید

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز نیز خواستار اخراج سفیر انگلستان شد و در تذکری به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، گفت: اگر سفیر ما در انگلستان به گروه های اپوزیسیون این کشور می پیوست، با دیپلمات ما چگونه برخورد می کردند؟ آقای رئیس جمهور عزت ملی را زیر سئوال نبرید.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: