دیدار فرستاده آمریکا با عادل الجبیر در ریاض

کدخبر: 2344156

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه که به منطقه سفر کرده، عصر یکشنبه از ترکیه وارد عربستان شد و با وزیر مشاور در امور خارجه این کشور درباره تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو کرد.

«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه عصر یکشنبه با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان درباره تحولات بحران در سوریه و منطقه گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که در این دیدار که در ریاض برگزار شد به موضوع تحولات بحران سوریه و مسائل منطقه‌ای ذیربط پرداخته شد.

جفری دیروز از ترکیه وارد عربستان شد. او روز شنبه هم با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در استانبول دیدار و درباره پرونده سوریه و مهم ترین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

جفری روز جمعه هم با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «سادات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرد.

ابراهیم کالین روز گذشته هم طی تماس تلفنی با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا درباره وضعیت امنیتی سوریه و لیبی به تبادل‌نظر پرداخت.

دو طرف در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات ترکیه برای حفظ آرامش در منطقه و برقراری آتش‌بس در لیبی، تحولات، سوریه، عراق و ایران را نیز مورد بررسی قرار دادند.

از بامداد روز یکشنبه اجرای توافق آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در سوریه آغاز شده است و وزارت دفاع روسیه از باز شدن سه گذرگاه از امروز دوشنبه برای خروج غیرنظامیان از منطقه کاهش تنش در ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر داده است.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق می‌شود که در چارچوب مذاکرات صلح سوری در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

اگرچه در بیست و چهار ساعت گذشته تروریست‌ها چندین بار با نقض آتش‌بس حملات خود را از سر گرفتند که در حمله راکتی و خمپاره‌ای به "حلب" چهار غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: