سید حسن نصرالله: هیچ کشوری به جز ایران جرات حمله به پایگاه‌های آمریکا را نداشت

کدخبر: 2344132

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس تاکید کرد شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در تمام جهان بود .

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس آغاز شد.

مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت تروریستی آمریکا به طور همزمان در شهرهای بعلبک، صور، النبطیه، الهرمل، بنت جبیل، سحمر و بنت جبیل در حال برگزاری است.

سخنان سید حسن نصرالله :

از حضور گسترده شما در این مناسبت ارزشمند قدردانی می‌کنم. در ابتدا به تمام مسلمانان، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهراء(س) تسلیت عرض می‌کنم.

بار دیگر به خانواده‌های شهدای جنایت وحشیانه اخیر آمریکا در بغداد به ویژه به خانواده فرمانده شهید، حاج قاسم سلیمانی و الحاج مهدی ابومهدی المهندس تسلیت عرض می‌کنم.

در چند روز گذشته مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم و دیگر شهیدان در فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان، بحرین، پاکستان، نیجریه و هندوستان و کشورهای دیگر برگزار شد.

هدف ما این به امت اسلام و جهان،‌ الگویی از یک فرمانده جهادی اسلامی واقعی ارائه کنیم،کسی که اسلام او را پرورش داد و مکتب امام خمینی(ره) و آموزه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی چنین فردی را تربیت کرد.

آشنایی من با حاج قاسم به سال 1992 میلادی برمی‌گردد، هنگامی که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس شد، به لبنان آمد، از ابتدا معلوم بود که چه خیراتی در انتظار ما است، ایشان منتظر نشد ما به ایران برویم و به او تبریک بگوییم، ایشان خودشان به لبنان آمد، و با رهبران مقاومت، روابط ویژه‌ای را پایه‌گذاری اساسی کرد، خیلی سریع با ما خودمانی شد، خیلی سریع عربی یاد گرفت ، ایشان یک ژنرال بلندپایه بود، اما خیلی با حاج قاسم از ساعات اولیه آشنایی گویی یکی از برادران خوب ما بود، حضور زیادی در میان ما داشت. بعدا فیلم‌ها نشان داده خواهد شد، حضورش در خاکریزها در عراق خیلی زیاد بود.

روابطش با حزب الله لبنان به جایی رسید، که عاشق همدیگر شدیم و با یکدیگر انس پیدا کردیم، دلتنگ هم می‌شدیم، همیشه با شادی ما شاد و با ناراحتی ما ناراحت می‌شد، رابطه‌اش با ما اینگونه بود، واقعا این روابط یک نمونه برجسته است، به جایی که ما سراغش برویم، او همیشه نزد ما می‌آمد، وقتی او فرمانده نیروی قدس سپاه شد، نیاز نبود ما برویم، او همیشه می‌آمد و پیش‌قدم می‌شد و همیشه همدرد ما بود و نیازهای ما را پیگیری می‌کرد، حتی بیشتر از آنچه ما می‌خواستیم، به ما کمک می‌کرد، او به ما کمک فکری و معنوی و در زمینه روحیه می‌کرد و همواره حضور داشت.

یکی از دلایل پیشرفت کمی و کیفی مقاومت حزب الله پیگیری‌های جدی حاج قاسم شهید بزرگوار نماینده و پرچمدار جمهوری اسلامی ایران بود، حاج قاسم اولین شریک این پیروزی‌ها بود، پس از سال 2000 میلادی، شاید برخی بگویند اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان رفتند، حالا برخی مناطق مثل مزارع شبعا را رها کنید، حاج قاسم همیشه با ما همفکر بود و می‌گفت درست است که اسرائیل از جنوب لبنان رفته، اما تهدیدها و خطراتش همچنان پابرجاست، نیاز بود تا ما قدرت‌ خود را متحول کنیم و بتوانیم صهیونیست‌ها را درگیر جنگ فرسایشی کنیم و مقاومت به قدرت بازدارندگی دست یابد، بنابراین وارد فاز جدیدی از روابط شدیم و پیشرفت‌های ویژه آغاز شد، توانمندی‌های موشکی و موشک‌های زمین به زمین و زمین به دریا و زمین به هوا که بعدا درباره آن صحبت خواهم کرد و حاج قاسم همیشه همراه ما بود و این مسئله را پیگیری می‌کرد.

حتی برخی اوقات که ما به استراحت نیاز داشتیم، حاج قاسم می‌آمد به ما می‌گفت ، الان وقت استراحت نیست، باید کار کنیم. سال 2006 که اسرائیل به لبنان حمله کرد، حاج قاسم در ایران بود، به ما گفت می‌آیم بیروت، به او گفتیم که چگونه می‌ خواهید به لبنان بیایید لبنان زیر آتش و بمباران است، ولی او گفت نمی‌توانم شما را تنها بگذارم، تمام روزهای جنگ را حاج قاسم در کنار ما بود. تا الان کسی به شما گفته بود که حاج قاسم در جنگ 33 روزه در کنار ما بوده است،‌ او زیر بمباران و موشک ‌باران در کنار بود، می‌توانست جاهای امن برود می‌توانست برود تهران و از آنجا با ما مرتبط می‌بود، ولی او در کنار ما و در اتاق عملیات ما بود، خود من با ایشان صحبت می‌کردم، او به من می‌گفت سید جان یا با شما زنده می‌مانم، یا شهید می‌شوم، تا پایان جنگ 33 روزه با ما بود، تا بحث آتش بس پیش آمد، او به ما گفت که می‌روم تهران، آیا چیزی از ما می‌خواهید که پیگیری کنم.

حاج قاسم اعتقاد داشت که با وجود این پیروزی‌ها، همچنان خطر صهیونیست‌ها وجود دارد و به همین سبب باید توانمندی‌هایتان را تا جایی که می‌توانید توسعه دهید تا صهیونیست‌ها را دچار جنگ فرسایشی کنید.

داعش و خواهرخوانده‌های داعش و دیگر گروه‌های افراطی را چه کسانی از لبنان بیرون راندند؟ اگر به داعش در حمص و تدمر و بادیه شکست تحمیل نمی‌شد، آیا می‌توانستیم در لبنان ، آنها را شکست دهیم، برخی در لبنان برای تضعیف افکار عمومی و تاثیرگذاشتن بر آنها تلاش می‌کنند، جنگ از تپه‌های عرسال تا شرق حمص و حلب و بادیه و شرق فرات بود، و حاج قاسم در نبرد با داعش شخصا حضور داشت،‌ پس از پایان نبرد با داعش، هر آنچه اکنون مقاومت از قدرت و تجربه و پیشرفت و آموزش دارد، تا جایی که مسئولان اسرائیلی گفته‌اند، و من نمی‌خواهم این سخنان آنها را بزرگنمایی کنم، لبنان پس از سال 2006 به یک چالش بزرگ برای صهیونیست‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین تبدیل شد و به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل تبدیل شد، امروز مقاومت نه فقط در چشمان دشمن که می‌تواند موازنه بازدارندگی ایجاد کند و از لبنان و ثروت‌هایش حمایت کند دشمن می‌گوید که به تهدید موجودیتی برایش تبدیل شده است، به ما مقاومت لبنان اینگونه نگاه کند، اینها به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم است و فرمانده مخلصی همچون حاج قاسم سلیمانی است با تمام کمک‌هایی که حاج قاسم ارائه کرد، او هیچ گاه بر ما منت نگذاشت، همیشه می‌گفت این وظیفه و تکلیف من است و من در راه خدا این کارها را می‌کنم تا خدا از ما راضی باشد، او می‌گفت من خادم شما هستم، این جمله‌اش در میان فلسطینیان و عراقی‌ها و دیگران معروف است که من در خدمت شما هستم. حاج قاسم هیچ چیزی از ما نمی‌خواست و هیچ دستوری نمی‌داد، جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی از ما نمی‌خواست، بله یک بار آمد و گفت بیایید به عراق کمک کنید، درخواست کمک کرد برای عراق نه برای ایران.

هدف ایران این است که ملت‌های مستضعف قوی شوند، خیلی از فرماندهان مقاومت فلسطین می‌گفتند که ما از سال 1999 با حاج قاسم ارتباط داشتیم و در این زمان هیچ خواسته‌ای از ما برای ایران نداشت، بله فقط می‌خواست که مقاومت کنند و برای آزادسازی سرزمینشان مقاومت کنند.

تواضع ، محبت، عشق و دلرحمی و آمادگی برای شهادت، حضور در خط مقدم نبرد و محبت نسبت به فرزندان شهدا از جمله ویژگی‌های حاج قاسم بود،

درباره ابومهدی هم بخواهم صحبت کنم، ویژگی‌های حاج قاسم و ابومهدی خیلی شبیه است،او خود را سرباز حاج قاسم می‌نامید، در حالی که خودش معاون حشد شعبی بود.

می‌خواهم به ملت عراق یادآوری کنم که داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها بوده و هست و مورد حمایت خیلی از کشورها بوده است، دلارهای نفتی و رسانه‌هایشان و فتواهای دینی‌ و پوشش‌های سیاسی و تحریک‌های دینی و طایفه‌ای آنها بزرگترین خطر برای عراق بود، حاج قاسم و ابومهدی المهندس از رهبران اساسی نبرد با داعش بودند، همان زمان که ابومهدی شهید شد، نیروهایش در حال نبرد با داعش بودند، اگر عراق شکست می‌خورد، چه می‌شد، همه کشورهای منطقه دچار چالش بودند، شکست داعش در عراق خیلی به شکست داعش در سوریه کمک کرد، اگر داعش شکست نمی‌خورد، خیلی از کشورهای عربی منطقه که پول و انتحاری می‌فرستاد، به خطر می‌افتادند، جادو دامن جادوگر را خواهد گرفت، اما قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و خیلی از مردان بزرگ ایرانی و عراقی و برخی از برادران لبنانی و خیلی از رزمندگان کشورهای دیگر این شکست را به داعش تحمیل کردند، همه ملت‌های منطقه و نه فقط ملت عراق باید از حشد شعبی و فرماندهان خود و نیروهای امنیتی تشکر کنند همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشکر کنند، زیرا در این نبرد و رویارویی با داعش از همه ملت‌های منطقه از لبنان تا اقصی نقاط منطقه دفاع کرده و امنیت و ثبات را حفظ کردند.

حاج قاسم همیشه برای رضای خدا کار می‌کرد.

ببینید هسته‌های باقی‌مانده داعش در نقاط مختلف جهان چه جنایاتی مرتکب می‌شوند، چه کسی با اینها جنگید، به دروغ‌های ترامپ اعتنایی نکنید؟

درباره برخی نتایج و پیامدهای این شهادت صحبت می‌کنم،صحنه‌های تشییع پیکر شهدا را ببینید که توانست بین ایران و عراق و بین خود عراقی‌ها وحدت ایجاد کند، صحنه‌های تشییع میلیونی شهید سلیمانی از اهواز تا تهران و قم و مشهد را ببینید، دنیا چه دید، این موج عظیم جمعیت را دید، در تاریخ پس از تشییع پیکر حضرت امام خمینی(ره)، سابقه و نظیری نداشت.ملت ایران نمونه‌ و نظیری در تاریخ ندارند، من تعارفی ندارم و نمی‌خواهم دروغ بگویم.

به آل سعود و این رژیم‌های خائن گفتم که پیام مردم خوزستان با تشییع باشکوه شهید حاج قاسم برای آمریکایی‌ها و شما این است که امروز این آیه منطبق است که تمام کافران از دین شما ناامید شدند که نمی‌توانند علیه شما توطئه کنند.

به برکت این خون‌های پاکی که ریخته شد،‌ و این فقط از خوزستان نبود،در کل ایران، چشم انداز تشییع پیکر این شهید، آمریکایی‌ها و دیگران را در ترس کشنده و ناامیدی کشنده قرار داد، کسانی که امیدوار به تحریک مردم بودند.

خون این شهیدان، ایران را بیمه کرد و به آن بازدارندگی بزرگی در برابر دشمنان داد.

یکی از بازتاب‌های این شهادت بزرگ این بود که به جهاد، پایداری و مقاومت و ایثار و اخلاق و آموزه ها و اخلاص روح تازه‌ بدهد.

برخی در لبنان، مقاومت را مسخره می‌کنند، مثلا می‌گویند جانفشانی برای دیگران چه معنایی دارد؟ اما مکتب حاج روح الله می‌آید حاج قاسم را به دنیا معرفی می‌کند، حاج قاسم بیشتر عمر شریفش را در جبهه‌های نبرد و در کنار مجاهدان و در کنار مستضعفان گذراند، در حالی که می‌ توانست در خانه‌اش بنشیند و استراحت کند.

موج سنگین هجمه فرهنگی را شاهد بودیم که مثلا می‌گویند لبنان چه ارتباطی به سوریه دارد، ایران چرا باید به سوریه و لبنان کمک کند؟ شهادت این دو فرمانده، فرهنگ مقاومت را زنده کرد و به جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها روح تازه‌ بخشید.

از آخرین نتایج و بازتاب‌های این شهادت بزرگ این بود که توانست چهره واقعی و حقیقی آمریکا را به ملت‌ها و دنیا نشان دهد، شهادت این دو فرمانده مظلوم که ارتش آمریکا این جنایت را مرتکب کرد و ترامپ علنا به آن اعتراف کرد، باید تمام جنایات آمریکا را بازخوانی کرد، تمام جنایات آمریکا در تاریخ را بازخوانی کنیم و آمریکا را به عنوان دشمن بزرگ و اصلی ملت‌ها نشان دهیم، جنایات آمریکا در قرن گذشته که میلیون‌ها نفر را به قتل رساندند، جنگ‌هایی که به راه انداختند، بزرگترین جنایتکار این جهان، آمریکاست. تروریست‌های تکفیری در منطقه را آمریکا وارد منطقه کرد تا ملت‌ها و ارتش‌ها و دولت‌ها و تمدن ها و فرهنگ و تاریخ و آینده ما را از بین ببرند، هر عملیات انتحاری در جهان اسلام محصول آمریکایی‌هاست، نباید از اذهان مردم دور بماند،نباید در تشخیص جلاد و قربانی اشتباه کنیم.

آمریکا اولین تهدید امنیت ملی برای تمام منطقه و کشورها و ملت‌هاست و اسرائیل بازوی آمریکایی در منطقه است، اولین غارتگر نفت و منابع در منطقه، آمریکاست، و این یکی از بازتابهای شهادت بزرگ باید این روشنگریها و آگاهی‌ها باشد.

باید پاسخ به این جنایت آمریکا که منجر به شهادت حاج قاسم و برادرانش، یک عملیات نیست، یک مسیر طولانی است که باید منجر به خروج نظامیان آمریکایی از تمام منطقه خاورمیانه البته منطقه غرب آسیا شود که حضرت آقا اصرار دارند به خاورمیانه، غرب آسیا بگوییم، عین‌الاسد یک سیلی بود ، پاسخ نبود، حضرت آقا فرمودند یک سیلی است، آنها یک سیلی دریافت کردند، در این مسیر طولانی برای سلسله عملیات نظامی که به خروج آمریکایی‌ها منجر خواهد شد،

اولا این سیلی چه بود؟ نیروی هوافضای سپاه پاسداران چند روز قبل،‌ هدف اصلی پایگاه عین الاسد بود، ما همان موقع بیدار بودیم و کل منطقه در آستانه جنگ بود، نشانه‌های این سیلی و ضربه را بیان می‌کنم، از ساعات اولیه، رسانه‌های عربی خلیج(فارس) بیشتر از خود آمریکایی‌ها شروع کردند برای آمریکایی‌ها دلسوزی کنند، آنها تلاش کردند این حمله را کم اهمیت نشان دهند.

این سیلی و ضربه بزرگ ایرانیها دلیلی بر شجاعت بی‌نظیر رهبری و ملت ایران است، شجاعتی است که من ندیده بودم، شما با موشک، پایگاه‌های آمریکایی‌ها را هدف قرار دهید، پس از جنگ جهانی هیچ دولتی جرات نکرده بود کاری را که ایران انجام داد، انجام دهد. چه کسی در کره خاکی جرات می‌کند در برابر آمریکا بایستد و بگوید من پایگاه مهم تو را هدف قرار دادم، مخصوصا اینکه ترامپ چند روز پیش تهدید کرد که اگر شما بزنید، من 52 هدف شما را هدف قرار خواهم داد.

این بزرگترین تصمیم بعد از رحلت حضرت امام روح الله در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

این ضربه و این سیلی ایرانی توانمندیهای نظامی ایران را نمایان کرد، برخی چون خودشان حقیر و کوچک هستند، دوست دارند دیگران را هم تحقیر کنند و نمی‌خواهند بفهمند که در این امت اسلام، افراد مقتدر و قدرتمند وجود دارد، این ضربه قدرت واقعی نظام ایران را نمایان کرد، موشک‌ها کاملا ایرانی و ساخت ایران بود، تصمیم ایرانی، سلاح ایرانی، اجرا ایرانی و به دقت به اهداف اصابت کرد.

با وجودی که می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران موشک‌های دقیق‌تری هم داشت، ولی از آنها استفاده نکرد، آمریکایی‌ها در آماده‌باش فوق العاده بودند و می‌دانستند که پاسخی از سوی ایران دریافت خواهند کرد،ولی نتوانستند موشک‌ها را ساقط کنند. موشک‌ها و سیلی ایرانی، پیام برای صهیونیست‌ها بود.

موشک‌های ایرانی به عین الاسد رسید، ولی صهیونیست‌ها در تل آویو عزا گرفتند، یعنی شما اگر ایران را تهدید کردید، ایران این قدرت را دارد. تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است.

ترامپ چرا با وجود تهدیدهای قبلی، نتوانست پاسخ دهد؟، چون ایران قوی و شجاع است.پاسخ ایران و این تصمیم رهبر معظم، تصمیم تمام ملت ایران بود، همه دلشان شاد شد، حاضر بودند بجنگند واز خون فرمانده شهیدشان دفاع کنند.

ای ترامپ دروغگو، تو با داعش می‌جنگی، تو بزرگترین فرماندهانی را که با داعش می‌جنگیدند،کشتی، تو باعث شدی که داعشی‌ها شاد شوند، تو گفتی که می‌خواهی ایرانیها پیشرفت کنند، تو می‌خواهی ایرانی‌ها پیشرفت کنند در حالی که سخت‌ ترین تحریم‌ها را علیه آنها تحمیل کردی. ترامپ به مردم خود دروغ می‌گوید، بزرگترین رئیس جمهور دروغگوی تاریخ آمریکا همین ترامپ است، حاج قاسم هیچ تصمیمی برای حمله به سفارتخانه‌های آمریکا نداشت، این دروغ بزرگ ترامپ است، این عقب نشینی آمریکا و سیلی ایرانی‌ها درسی برای همه است که شجاع و مومن باشند و خود را باور داشته باشند.

در عراق این جنایت انجام شد، پس از ایران، اولین میدان‌هایی که باید مسئولیت این جنایت را برعهده بگیرند، عراقی‌ها هستند، چرا که این جنایت در عراق رخ داد، چون این جنایت یکی از فرماندهان بزرگ حشد شعبی را هدف قرار داد، چون حاج قاسم و ابومهدی و برادران ایرانی را هدف قرار داد که از ملت عراق دفاع و جانفشانی کردند، عراقیها پس از ایرانی‌ها مسئول هستند که باید به این جنایت پاسخ دهند، اولین پاسخ در تشییع پیکر شهدا و مواضع علما و اساتید و نخبگان و ... پاسخ دوم در مواضع نخست وزیر پیشبرد امور و مصوبه پارلمان عراق( در اخراج آمریکاییها)، امیدوارم مسعود بارزانی بیاید حداقل تشکر کند، آقای بارزانی، اقلیم کردستان و اربیل نزدیک بود به دست داعش بیفتد، آمریکایی‌ها به تو کمک نکردند، هیچ کس به شما کمک نکرد، و ایران به شما کمک کرد، حزب الله هم به شما کمک کرد، اما حضور سریع حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران در کنار اقلیم کردستان به شما کمک کرد و خطر داعش را دفع کرد، خطری که در تاریخ شما نمونه‌ای نداشت،امروز شما مسئولان اقلیم باید به این جنایت اعتراف کرده و نباید سکوت کنید.

پاسخ واقعی اخراج نظامیان آمریکایی از عراق است، از پارلمان عراق تشکر می‌کنیم که تصمیم شجاعانه‌ای گرفتد، آقای عبدالمهدی هم صادقانه این موضوع را پیگیری می کند واز پامپئو خواست نمایندگان آمریکا برای پیگیری این مصوبه وارد عراق شوند.

این یکی از پاسخ‌های کمی بود که حاج قاسم به آن فکر می‌کرد که روزی به عراقی بیاید که پاک وعاری از آمریکایی‌ها باشد و ملت عراق بالاخره خودش به این مسئولیت عمل می‌کند و اگر آمریکایی‌ها خودشان نروند، ملت عراق و گروه‌های مقاومت خودشان می‌دانند چه باید انجام دهند.

دولت آمریکا می‌خواهد این تصمیم عراقی‌ها را به شکست بکشاند با تحریم و تهدید و محاصره، آمریکا، عراق را در برابر دو گزینه قرار می‌ دهد یا من بروم و شما را تحریم کنم یا اینکه من بمانم و اموال شما را غارت کنم.، آمریکا به دنبال هیمنه و سیطره بر نفت و منابع شما است، عراقیها خودشان تصمیم خواهند گرفت.

موضوع آخر، بقیه محور مقاومت پس از سیلی عین الاسد است، مقاومت جدی و صادق است، آمریکایی‌ها باید پایگاه‌هایشان را تخلیه کنند و از منطقه ما بیرون بروند، جایگزین نرفتن آنها، جایگزین عمودی‌ آمدن آنها، رفتن افقی آنها(با تابوت) است، مطمئن باشید ما کوتاه نمی‌آییم، کسی فکر کند که این شهادت بزرگ و خون‌های پاک که ریخته شد، فراموش می‌شود، هرگز، وارد فاز و عصر جدیدی در منطقه شده‌ایم و این چیزی است که خبرهایش به گوش همه خواهد رسید، ما نیاز داریم که مواضع خود را قوی کنیم و قاطعیت داشته باشیم، مسئولیت امت است، روحیه و شجاعت در تمام جهان اسلام و عرب و آمادگی و فهم وضع موجود خیلی بالاست، آمریکایی‌ها و حکومت کاخ سفید و این جنایتکاران که این جنایت را مرتکب شدند و همچنان مرتکب جنایت می‌شوند، قطعا هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

ترامپ به دروغ گفته است که پس از شهادت حاج قاسم، جهان امن‌تر خواهد شد، باید بگویم که شما دروغ می‌گویید، شما از جهان صهیونیسم و نظام سلطه حرف می‌زنید روزهای آینده خواهید فهمید که جهان، دیگری خواهد بود و پس از شهید سلیمانی دیگر امنیتی برای شما وجود نخواهد داشت و مطمئن باشید آغاز تاریخ جدیدی خواهد بود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: