انگلیس وحدت ملی ایران را هدف قرار داده است

کدخبر: 2344123

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: سفارت انگلیس درباره حضور سفیر خود در تجمع غیرقانونی پاسخ دهد.

سید محمدرضا مجتبوی، دبیر انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی روز گذشته مقابل این دانشگاه اظهار داشت: روز گذشته متاسفانه مراسمی که برای جانباختگان سانحه هواپیمای اکراینی از سوی دانشگاه گرفته شد بود از سوی عده‌ای به آشوب کشیده شد و به سمتی رفت که به هتک حرمت نظام، رهبری و سپاه پاسداران منجر شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم با این افراد همراه نشدند، تصریح کرد: در ابتدا، تجمع غیرقانونی با حضور حدود 150 نفر شکل گرفت و وقتی جمعیت به بیرون دانشگاه رسید، تلاش کردند با مسدود کردن مسیر خودروها مردم را با خود همراه کنند اما موفق نشدند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه بعد از مدتی که شاهد حضور سفیر انگلیس مقابل دانشگاه امیرکبیر بودیم، جمعیت حاضر افزایش یافت. ظاهرا در برخی کانال‌ها از ساعت 11 شب قبل فراخوان‌هایی برای تجمع اعتراضی مقابل دانشگاه امیرکبیر صورت گرفته بود؛ لذا این ماجرا ربطی به بیانیه ستاد کل و ماجرای سقوط هواپیما نداشت.

وی تاکید کرد: با حضور سفیر انگلیس مقابل دانشگاه امیرکبیر، شاهد رفتارهای ساختارشکن، پاره شدن عکس شهید قاسم سلیمانی در تقاطع خیابان سمیه و حضور ارازل و اوباش در دانشگاه بودیم.

مجتبوی با اشاره به اینکه سفارت انگلیس باید درباره حضور سفیر خود در این تجمع غیرقانونی به ملت ایران توضیح دهد، گفت: به نظر انگلیسی‌ها با حضور سفیر خود در این تجمع و پوشش آن به دنبال این بودند تا ضربه‌‌ای که امریکا بابت انتقام سخت از ایران خورده را بپوشانند و وحدت ملی شکل گرفته در ایران پس از مراسم تشییع سردار سلیمانی را تهدید کنند.

وی اضافه کرد: معتقدیم حضور سفیر انگلیس در این تجمع، برنامه‌ریزی شده بوده و سفارت انگلیس را در این ماجرا مقصر می‌دانیم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: