ظریف سریع و جدی به پرونده سفیر انگلیس رسیدگی کند

کدخبر: 2344099

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: از وزیر امور خارجه درخواست می کنم به صورت سریع و جدی به موضوع حضور سفیر انگلیس در تجمع تهران رسیدگی کنند تا این سفیر، تهران را ترک کند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در تذکری ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه سقوط هواپیما گفت: از توضیحات دقیق و شفاف فرمانده سرافراز سپاه پاسداران در مجلس تشکر می‌کنم. اظهارات ایشان مقتدرانه و متواضعانه بود که جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات ایشان نشان می‌دهد که فرمانده سپاه بودن یعنی فدایی ملت ایران بودن، گفت: از دفاع جانانه و مقتدرانه سپاه در انهدام پایگاه نظامی آمریکا که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم کاشان تأکید کرد: این ضربه شروع شکست امپراتوری آمریکا در منطقه و جهان است.

وی اظهار داشت: یک خطای فنی و انسانی سیستم پدافندی، هر چند غم و اندوه زیادی را ایجاد کرده است اما موجب کاهش اقتدار سپاه پاسداران نخواهد شد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: فضای نظامی که باعث بروز این خطا شد، ناشی از حمله آمریکا به سردار سلیمانی بود.

وی تأکید کرد: از شجاعت و پذیرش مسئولیت عذرخواهی توسط سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه که به صورت صریح و شفاف با مردم صحبت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم. سردار عزیز شما نماد یک سربازِ فدایی ملت شده و نشان دادید که سپاه همیشه در خط اول فداییان ملت است.

ساداتی نژاد همچنین از حضور سفیر انگلستان در تجمع تهران انتقاد کرد و گفت: از نظر دیپلماتیک این امر نیاز به رسیدگی جدی دارد. سفیر انگلستان در این اجتماع چه کاری می‌کرد؟ از وزیر امور خارجه درخواست می‌کنم به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند تا این سفیر خاک ایران را سریعاً ترک کند.

وی ادامه داد: ما سوابق خصومت‌های انگلستان با ملت ایران را از یاد نبرده‌ایم. انگلستان باید به این موضوع رسیدگی جدی کند تا سفرای سایر کشورها نیز عرف دیپلماتیک را رعایت کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: