تماس تلفنی پوتین با بن‌زاید و امیر قطر با موضوعیت لیبی

کدخبر: 2344061

رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی درباره مسائل لیبی گفت‌وگو کرده و همچنین میزبان صدراعظم آلمان برای بحث در همین زمینه خواهد بود.

پایگاه اینترنتی نهاد ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در تماس تلفنی با «محمد بن زاید النهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی، درخصوص مسائل لیبی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری اینترفکس نیز از گفت‌وگوی تلفنی پوتین با امیر قطر درباره تحولات لیبی خبر داده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «دویچه وله»، پوتین همچنین امروز (شنبه) با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مسکو دیدار خواهد داشت. گفته می‌شود در این دیدار تنش میان ایران و آمریکا و اعزام نیرو به لیبی از سوی ترکیه به بحث گذاشته شوند.

مرکل روز چهارشنبه نیز در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به رایزنی درباره «اوضاع پرتنش مربوط به ایران و عراق»پرداخت.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (شنبه) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه غنا در آنکارا، گفت ترکیه از روسیه انتظار دارد «خلیفه حفتر» (سرکرده نیروهای موسوم به ارتش لیبی مستقر در طبرق) را به تن دادن به توافق آتش‌بس با دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مستقر در طرابلس، مجبور کند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد. لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن‌ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته‌ شده و مورد حمایت ترکیه قرار دارد و دیگری دولتی که در شهر «طبرق» در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می‌شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: