قاآنی همان سلیمانی است

کدخبر: 2344056

سردار قاآنی علاوه بر اینکه دارای دکترای هسته‌ای و مدرک خلبانی هواپیمای جنگنده از روسیه است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تکلم می کند، دقیقا همان ویژگی‌هایی را که برای سردار دل‌ها گفتیم، در سیره و سیرت و روش و منش خود به روشنی و وضوح دارا است

ابوالقاسم علیزاده کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخاب سردار اسماعیل قاآنی بعنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یادداشتی نوشت: ابن ابی الحدید معتزلی که تفسیر نهج البلاغه اش جزو آثار بسیار ارزشمندی است در خصوص شهادت مظلومانه امام المتقین علی علیه السلام می گوید: خواستند بوی عطر علی را از بین ببرند ولی با کشتن او شیشه عطر را شکستند و بوی عطرش همه جا را فرا گرفت.

درباب ویژگی ها و شخصیت ناب عمار انقلاب و مالک اشتر علی زمان، امام خامنه ای (مد ظله العالی) هنوز خیلی زود است که بخواهیم به عمق و کنه آن پی ببریم، او که به منزله غرور ملی و روح جبهه مقاومت و علمدار جناح حق بود، به واقع در مقیاس جهانی و بین‌المللی قابل ارزیابی است.

شخصیتی جامع و کامل . در اوج عرفان و معنویت ، مبارزی خستگی ناپذیر و در عین مهربانی و عطوفت ، فرمانده ای مقتدر و با صلابت، و در عین ایمان و تعبد ، سرداری باهوش و موفق . سریع الحجه ای صادق، منتقدی منصف، سیاس و زیرک، مردمی و خاکی و بی آلایش، خدمتگزاری بی‌منت، مطیع مخلص امر ولایت، زاهد، عابد، مجاهد و مبارزی پرتلاش، شجاع ، غیور و عاشق شهادت در راه خدا. او که سبک زندگیش: مومنانه، مجاهدانه، زاهدانه، مهربانانه، صبورانه و در نهایت ، ولایتمدارانه بود، به حق شایسته این همه تجلیل و احترام چه از ناحیه رهبری حکیم و فرزانه انقلاب و چه ملت سرافراز ایران و بلکه امت اسلام بود و البته جزای ایمان و عمل صالح خویش را به بهترین وجه از خالق هستی دریافت نمود و در ردیف اولیا خدا شان و منزلتی یافت که چه بسا مورد غبطه دیگر شهدا و میهمانان عرش و ملکوت قرار داشته باشد. اما او به ظاهر از میان ما رفت و یاد و نامش همچون خورشیدی در آسمان دل و اندیشه ما به فضل الهی باقی می ماند.

گواه این حقیقت را در تصمیم به موقع دیده‌بان تیز بین انقلاب اسلامی، امام خامنه ای (مد ظله العالی) در انتخاب شخصیت بزرگ و با همان ویژگی‌های سردار سلیمانی عزیز، به خوبی می‌توان به نظاره نشست . تصمیمی که دلهای نگران را به ویژه در جبهه مقاومت بلادرنگ آرام کرد و سرشار از امیدواری نمود. چه آنکه حاج اسماعیل شایسته ترین و بهترین گزینه و تالی تلو حاج قاسم است و قاآنی همان سلیمانی می باشد. کسانی که سردار سرافراز سپاه اسلام، حاج اسماعیل را خوب می شناسند و دلاوری ها و شجاعت او را در میدان های سخت هشت ساله دفاع مقدس به یاد دارند، در برابر چنین انتخابی کرنش کرده و از عمق وجود به رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی درود می فرستند.

زیرا سردار قاآنی عزیز نیز علاوه بر این که دارای دکترای هسته ای و دارای مدرک خلبانی هواپیمای جنگنده از روسیه است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تکلم می کند، دقیقا همان ویژگی هایی را که برای سردار دل ها گفتیم، در سیره و سیرت و روش و منش خود به روشنی و وضوح دارا می باشد. او نیز فرماندهی مخلص، مومن، مقتدر، زاهد، عارف و در اوج معنویت و هوش و ذکاوت است قطعاً با وجود او علم علمدار به زمین خواهد افتاد و بیش از گذشته به فضل الهی شاهد سربلندی و پیروزی‌های بزرگ در جبهه‌های گوناگون علیه استکبار خواهیم بود.

از ویژگی های حاج اسماعیل قاآنی که برای همه ما قابل احترام و امیدواری است آنست که در سال‌های گذشته به ویژه دوران جانشینی وی در نیروی قدس سپاه همواره ادب و آداب وحدت فرماندهی را با تبعیت محض از مرادش قاسم سلیمانی به زیباترین وجه نشان داد، وقتی به سلوک این شخصیت بزرگ می‌نگریم، ارتباط و سلوک مولا امیرالمومنین (علیه السلام) در دوران حیات پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در ذهنمان تداعی می شود، آنجا که تا پیامبر اسلام در قید حیات بود، از مولایمان علی (علیه السلام) سخن و یا قدم و حتی عملی جز در حریم مرید و مرادی نمی‌بینیم اما آنگاه که بار مسئولیت، پس از نبی اکرم (ص) طبق مشیت الهی بر دوشش قرار می‌گیرد جوهره امامت و ولایت را در امتداد حرکت انبیای الهی و نیز پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به گونه‌ای متجلی می سازد که بشریت تشنه عدالت و امنیت و معنویت را چراغ راه می شود.

سردار پر افتخار حاج اسماعیل قاآنی که درس خوانده مکتب علوی و فاطمی و حسینی (علیهم السلام) است نیز اینگونه سلوکی را تاکنون پیشه ساخته است و قطعاً به پشتوانه تجربیات و آموزه‌های سردار دلها، ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته خویش را نیز به خدمت خواهد گرفت و بیش از گذشته توفیقاتی را به ویژه در جبهه مقاومت اسلامی در مقیاس جهانی و بین المللی، رقم خواهد زد. روحیه فراجناحی و مومنانه و سیاستمدارانه حاج اسماعیل از وی شخصیتی ساخته است که تنها خود را وامدار خدا و اولیای خدا می‌داند و در سبک زندگیش این حقیقت را عملاً متجلی ساخته و تمام بینش و معرفت و بصیرت خود را مدیون تربیت اسلامی و کانون عزت و اقتدار یعنی اندیشه و منویات نورانی ولایت و رهبری می داند و لذا با وجود این فرمانده ی غیور و با شهامت و شجاع، دیگر نگران دوران پس از حاج قاسم هرگز نیستیم و بلکه او را سلیمانی دیگری باور داریم و برای عزت بیشتر جبهه مقاومت، عاشقانه به انگشت اشاره او چشم دوخته و با تبعیت از فرمانش، برای نشاندن لبخند بر لبان ولی امر مسلمین، از هر گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد. انشاالله.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: