نتایج بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس امروز اعلام خواهد شد

کدخبر: 2344047

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت بر انتخابات امروز اعلام می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی گفت‌وگویی درباره نحوه رسیدگی به پرونده ۱۶ هزار ثبت نام کننده گفت: در بررسی این پرونده‌ها دلایل و عوامل مختلفی لحاظ می‌شوند که همه این‌ها بعد از آنکه از مراجع چهارگانه سوال شد و اسناد و مدارک مقتضی دیده شد نتیجه گیری می‌شود.

او افزود: در این جهت سختگیری‌های زیادی هم انجام می‌دهیم و کارشناسان را دعوت می‌کنیم تا توضیحات بیشتری داده شود و تا اطمینان حاصل نکنیم که این اتهام متوجه فرد شده است اظهارنظر نمی‌کنیم.

آقای کدخدایی در خصوص رد صلاحیت برخی نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم گفت: در حوزه امنیتی تعدادی پرونده در بررسی صلاحیت این نامزد‌ها وجود داشت که خوشبختانه تعداد آن‌ها کم بود و افرادی بودند که در ارتباط با سازمان‌های ضدانقلاب و تروریستی بودند.

او افزود: پرونده‌هایی در حوزه اقتصادی، کلاهبرداری، سوء استفاده از بیت المال، اختلاس و جابجایی اموال برای بعضی از داوطلبان وجود داشت که برخی از آن‌ها آرای محاکم قضایی را نیز داشته است.

کدخدایی گفت: بحث سوء استفاده از موقعیت شغلی، جعل اسناد همچنین ارتشا و تضییع بیت المال و نیز تحصیل مال نامشروع نیز در میان پرونده‌های بررسی شده دیده شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین افزود: در حوزه استعمال مواد مخدر و نیز مخدوش کردن اسناد رسمی به خصوص در شناسنامه‌ها و اسناد مالی نیز پرونده‌هایی داشتیم.

«خبرگزاری صدا و سیما»

ارسال نظر: