گرسنگی چه بلایی سرتان می‌آورد؟

کدخبر: 2343990

گرسنگی با کمبود شدید مصرف کالری خود را نشان می دهد و از علائم نشان دهنده یک بیماری در بدن است.

گرسنگی با کمبود شدید مصرف کالری خود را نشان می دهد و از علائم نشان دهنده یک بیماری در بدن است که به علت رژیم های غذایی سخت، بی اشتهایی یا بیماری به وجود می آید. گرسنگی می تواند باعث بروز سوء تغذیه شدید در افراد شود و به اندام های داخلی بدن آسیب وارد کند. متاسفانه بسیاری از افراد برای کاهش وزن هر چه سریع تر در خود و رسیدن به وزن مطلوب گرسنگی را تحمل می کنند. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان عوارض جدی گرسنگی پرداخته است که در ادامه می خوانید؛

یکی از بزرگترین آسیب های ناشی از گرسنگی خود خواسته یا اجباری می تواند بروز سوءتغذیه در افراد است؛ گرسنگی به معنای نرسیدن کافی غذای مغذی و کافی به سلول های بدن است و می تواند منجر به کمبود مواد معدنی و ایجاد بیماری هایی مانند شب کوری (کمبود ویتامین A)، اسکوروی (کمبود ویتایمن C) و کم خونی (کمبود آهن) در افراد شود.

دومین نتیجه گرسنگی، کمبود آب در بدن است که می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند مشکلات خستگی، خشکی پوست و یبوست شود. بنابراین حتی اگر در حال استفاده از رژیم غذایی خاص هستید نوشیدن آب را به هیچ عنوان فراموش نکنید چرا که گرسنگی و کم آبی می توانند باعث از دست دادن تعادل بدن شود.

یکی از مهم ترین عوامل افزایش استرس در بدن گرسنگی است چرا که گرسنگی باعث می شود تا میزان سروتونین (هورمون سرخوشی و لذت) در خون به شدت افت کند به همین دلیل است که فرد گرسنه معمولا مضطرب، عصبانی و یا غمگین است.

گرسنگی می تواند باعث کاهش میزان متابولیسم در بدن شود. حتما به یاد داشته باشید که تغذیه ناکافی منجر به افزایش بافت چربی شود.

یکی از مهم ترین مشکلات گرسنگی برهم خوردن تاریخ دوره قاعدگی است؛ چرا که گرسنگی زیاد می تواند به سادگی از تولید استروژن در بدن شما جلوگیری کند و کمبود چربی می تواند سلول های شما را از تبدیل کلسترول به استروژن اضافی محدود کند و به این صورت باعث ایجاد وقفه در زمان قاعدگی شود.

طبق مطالعات انجام شده گرسنگی طولانی مدت می تواند باعث ایجاد یبوست در افراد شود، ۹۰ درصد مطالعات انجام شده نشان می‌دهد یبوست ناشی از گرسنگی های طولانی مدت است.

گرسنگی صد در صد باعث کاهش وزن و لاغری در افراد می شود که این مسئله به راحتی می تواند به عضلات و استخوان های بدن آسیب برساند و پوکی استخوان را برای افراد به ارمغان بیاورد.

یکی از مهم ترین عوامل شایع در گرسنگی می تواند خستگی باشد. به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی اصولی و مناسب می تواند انرژی بدن شما را در طول روز حفظ کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری ها و عفونت ها شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: