قیس الخزعلی: به اشغالگری آمریکا در عراق پایان خواهیم داد

کدخبر: 2343958

دبیر کل جنبش عصائب الحق عراق ضمن رد اتهام‌ها علیه نیروهای الحشد این کشور از تشکیل جبهه‌ای برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا در عراق خبر داد.

شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق روز پنج‌شنبه بر پاسخ کوبنده نیروهای مقاومت علیه اشغالگری آمریکا در عراق تأکید کرد.

شیخ قیس خزعلی، اتهام‌های آمریکا علیه این جنبش و نیروهای الحشد الشعبی عراق را رد کرد و گفت که این نیروها به سمت منطقه سبز در شهر بغداد راکت یا خمپاره‌ای شلیک نکرده‌اند.

دفتر رسانه‌ای شیخ خزعلی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای به این اتهام‌ها پاسخ داد و گفت که نیروهای الحشد الشعبی در شلیک راکت به اماکن دیپلماتیک و سفارت آمریکا در بغداد دستی نداشته‌اند. او گفت که این شلیک، کار سازمان سیا آمریکاست.

رسانه‌های عراقی شامگاه دیروز چهارشنبه از اصابت دو راکت در منطقه سبز بغداد که محل استقرار اماکن سیاسی و سفارت‌خانه‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا است، خبر دادند. این راکت‌ها تلفات یا خسارت‌هایی نداشته است.

دبیر کل عصائب اهل الحق در واکنش به امتناع آمریکا از خروج نیروهای خود از عراق نیز گفت که هنوز زمان آغاز عملیات انتقام از نظامیان تروریست آمریکا در عراق فرا نرسیده است. او گفت: «انتظار داشتیم مردم آمریکا به دولت خود جهت خروج از عراق فشار بیاورند و نظامیان خود را به خانه‌هایشان بازگردانند، ولی [این مسئله محقق نشد] و ما مجبوریم به وظیفه خود در پایان دادن به اشغالگری آمریکا در عراق به طور کامل عمل کنیم».

او دلایل این تصمیم خود را به محدودیت توانایی مقامات رسمی در مقابله با قلدری آمریکا ربط داد و گفت که بر نیروهای مقاومت که به این اشغالگری پایان دهند. شیخ قیس خزعلی همچنین از ایده تشکیل جبهه‌ای از سوی مقاومت عراقی برای عمل به این وظیفه خبر داد.

او در ادامه گفت: «هدف این جبهه این نیست که همه نیروهای مقاومت را در یک جبهه ادغام کند بلکه هر گروهی فرماندهی و خصوصیات خود را حفظ کرده و هدف از این جبهه، ایجاد بالاترین هماهنگی ممکن برای پایان دادن به اشغالگری خارجی‌ها در عراق است».

شیخ خزعلی گفت که انتقام شهید ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی کمتر از پاسخ ایران به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه نخواهد بود و پاسخ مقاومت عراق «پاسخی کوبنده» خواهد بود.

شهید سپهبد سردار سلیمانی به همراه شهید مهندس و تعدادی از شهدای مقاومت، هفتم دی در حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این حمله تروریستی، بامداد دیروز (۱۸ دی) پایگاه هوایی عین الاسد عراق را که محل استقرار نظامیان تروریست آمریکاست، با بیش از ۱۰ فروند موشک هدف قرار داد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: