طرح تعطیلات زمستانی مدارس هنوز در کمیسیون آموزش مطرح نیست

کدخبر: 2343948

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: طرح تعطیلات زمستانی مدارس تاکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر میراث فرهنگی مبنی بر طرح تعطیلی مدارس در نیمه دوم دی گفت: تاکنون این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است و با توجه به برنامه‌های آموزشی متمرکزی که وجود دارد، نمی‌شود یک بخشی از جامعه و یا وزارتخانه تصمیمی را بدون در نظر گرفتن بقیه جامعه اتخاذ و اجرایی کنند.

او افزود: ما در کشورمان به اندازه کافی تعطیلی داریم، این موضوع قبلا هم دوبار مطرح شد و هر دوبار هم رأی دوستان به آن منفی بوده است.

میرزاده در رابطه با شرایطی که زمینه‌های اجرایی کردن طرح تعطیلی مدارس در نیمه دوم دی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: این طرح باید در شرایطی جدای از فضای اختلافات، موضوع آلودگی هوا، برنامه‌های تحصیلی و آموزشی دانش آموزان و جابه‌جایی معلمان با نظرات کارشناسی بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که این طرح به مرحله تصویب برسد، چون اظهارات بیان شده، نظر کارشناسی نیست و صرفا بر اساس مشکلات ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مطرح شده است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پیش تر اعلام کرده بود با توجه به آلودگی هوا و تعطیلات پراکنده‌ای که اعمال می‌شود وزارت خانه متبوعش موضوع تعطیلات زمستانی را پیشنهاد داده است؛ او در رابطه با این طرح اظهار کرده است که «پنج روز نیمه دوم دی تعطیلات مدارس را داشته باشیم از این رو ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری کشور فعال می‌شود» و همچنین اظهار کرده بود که «وزیر آموزش و پرورش موافقت خود را اعلام کرد و امید است برای سال آینده، تعطیلات ناشی از آلودگی هوا تبدیل به مزیت اقتصادی برای کشور شود.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: