چرا خبرهای حمله موشکی ایران در آمریکا ضد و نقیض است؟

کدخبر: 2343941

بعد از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌های آمریکایی اخبار ضد و نقیضی در رسانه های غربی منتشر شد که بیشتر شبیه بازی رسانه‌ای برای فرار از قدرت موشکی ایران است.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ٢٢ موشک به سمت پایگاههاى تروریستهاى آمریکا شلیک کرد؛ ١٧ موشک به پایگاه الاسد(دوهمین پایگاه مهم آمریکا در منطقه) و ٥ موشک به پایگاه بلد در اربیل.

بعد از این حمله نگاه تمام رسانه هاى دنیاى معطوف به ایران شد؛ اخبار ضد و نقیض از اوایل روز به طور وسیعى منتشر شد که بیشتر شبیه بازى رسانه ایست! خالى بودن پایگاه الاسد از نیرو، بى اهمیت جلوه دادن حمله سپاه و هماهنگى براى یک حمله بى اثر به سرعت تبدیل به خط خبرى رسانه هاى غربى شد!

در این بازى رسانه اى کاربران فیک عربستانى و منافق درصدد تکرار همین خط خبرى بودند تا حمله موشکى سپاه را بى اثر نشان دهند.

در این بین باید به اتفاقات اطراف و سکوت آمریکایى ها دقت کرد؛ از اوایل دیروز اخبار وسیعى از خالى کردن پایگاه هاى نظامى توسط آمریکا به گوش رسید.

خالی کردن منطقه توسط آمریکایی‌ها

از پایگاههاى آمریکا در سوریه تا کویت، اخبار رسمى حکایت از عقب نشینى آمریکایى‌ها داشت؛ خوب دقت کنیم به این اتفاق... چرا آمریکا پایگاههاى میلیون دلارى خود را ترک میکنند؟ تنها دلیل ترسیدن است و یا یک برنامه ریزى براى حمله!

بخش دیگرى از فضاسازى رسانه اى مربوط به پدافند هوایى آمریکاست که چرا هیچ واکنشى نشان نداده است؛ به گفته منابع سپاهى یک موشک هم منحرف نشد.

سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و قیام با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده کرده است؛ ازجمله نکات مهم در این حمله این بود که سامانه های دفاعی آمریکا نتوانستند موشک های مهاجم را مورد اصابت قرار دهند که از جمله دلایل آن سرعت بسیار بالای موشک های فاتح ۳۱۳ است که اصابت آن را سخت می کند.

اما آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام در این عملیات از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بوده است.

زخمی و کشته شدن سربازان آمریکایی

در بحث دیگر خبرنگار اسراییلى در توییتى از زخمى شدن ٢٢٤ آمریکایى و انتقالشان به اسراییل خبر داد و بعد از دقایقى توییترش مسدود شد؛ همچنین منابع عراقى از انتقال زخمى هاى آمریکایى به بیمارستانهاى عراق خبر دادند؛ با توجه به اینکه امریکا سابقه پنهان کارى دارد مشخص مى شود ادعاى ترامپ در خصوص سلامت سربازانش کاملا دروغ است.

سایت نیوزویک هم در ساعات ابتدایی حمله تعداد سربازان به هلاکت رسیده آمریکایی را حداقل ۲۷۰ نفر برآورد کرده است؛ اما این بخش از خبر دقایقی بعد حذف می‌شود.

شب گذشته ترامپ در کنفرانس خبرى کوتاهش که سراسر نشان دهنده ترسش بود جا زد و صحبت از توافق کرد؛ حمله به پایگاهایش را قبول کرد هر چند مدعى شد به کسى آسیب نرسیده است! اینکه بعد از جنگ جهانى دوم پایگاه آمریکا توسط کشورى مورد حمله واقع شده حرف بسیار دارد.

تصاویر ماهواره‌ای و حرف آخر

همچنین ساعاتی پیش تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه تروریست‌های آمریکایی منتشر شد که نشان دهنده این بود موشک‌های ایرانی حداقل هفت ساختمان را در بخشی از پایگاه عین‌الاسد که متعلق به نیروهای آمریکایی است، تخریب کرده‌اند.

حال با گذاشتن تمام این موارد در کنارهم، پازل اهمیت حمله موشکى سپاه مشخص مى شود و فضا سازى دشمن بى اثر؛ سیلى محکم سپاه بى شک آمریکایى ها را مات کرده است که حتى توان پاسخ هم ندارند!

«خبرگزاری آنا»

ارسال نظر: