۳ نکته در باب حمله موشکی سپاه به پایگاه تروریستهای آمریکایی در عراق

سیلی سخت موشکی مقدمه خروج آمریکا از منطقه

کدخبر: 2343914

این اولین سیلی از یک سلسله اقدامات در حوزه جغرافیایی گسترده و طی زمان های طولانی و نه صرفا منحصر در یک زمان و اتفاق خواهد بود. سلسله سیلی های سختی که آمریکا را ناچار خواهد کرد با تابوت های سربازانش شرّ خود را از منطقه کَم کند.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد:

۱. دقیقا در همان ساعت و زمان حمله آمریکا به شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و در حالی که هنوز مراسم خاکسپاری به اتمام نرسیده بود، اولین واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله موشکی به پایگاه نظامی عین الاسد در خاک عراق انجام شد. آنچه اهمیت و ارزش این حمله موشکی را جدای از بررسی های فنی و نظامی آن نمایان می کند، آن است که در حقیقت این اتفاق صرفا یک حمله موشکی محدود نبود، بلکه به عنوان اولین حمله رسمی بعد از جنگ جهانی دوم در پرل هاربر به پایگاه های نظامی آمریکا در دنیا بود. آمریکایی که پس از جنگ جهانی دوم در توهم هژمونی به سرمی برد و هیچ کشوری نه تنها جرات بلکه حتی اجازه تصور حمله به اهداف آمریکایی آن هم بصورت رسمی و مستقیم را به خود نمی داد. آنچنان که پس از دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی در سال ۹۴، کشورهای عربی این اتفاق را باور نمی کردند و این ماجرا را یک اتفاق نمایشی و هماهنگ شده می خواندند، چرا که اصلا به مخیله شان نمی گنجید کشوری نیروهای ویژه آمریکایی را با آن حقارت دستگیر کند.

اکنون در اوج تهدیدهای ترامپ و مقامات نظامی آمریکا، جمهوری اسلامی به وعده خود عمل می کند و اولین سیلی را به صورت آمریکا می زند که حقیقت ماجرا، فروریختن قدرت پوشالی و هیمنه ظاهری ارتش آمریکا در پیش چشم جهانیان است. حمله موشکی سپاه صرفا زدن دو پایگاه آمریکا نبود، بلکه پایان توهم شکست ناپذیری آمریکا و پایان تابوی حمله مستقیم به مراکز نظامی ابرقدرت جهان و رسما تحقیر هژمونی آمریکا و البته آغاز تغییر نظم منطقه ای و جهانی به نفع محور مقاومت بود. پس از این سیلی سخت به آمریکا شاهد تجدید قوا و اتحاد بیش از پیش نیروهای مقاومت در منطقه هستیم و حتی بعضی از افراد و جریانات جهادی در محور مقاومت هم که به دلایلی از ایران فاصله گرفته بودند مجددا در یک صف واحد در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده اند.

۲. این حمله در شرایطی اتفاق افتاد که نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه در آماده باش کامل به سر می بردند و با این وجود حتی نتوانستند یک موشک را منهدم یا منحرف کنند. در حالی که پیش از این آمریکایی ها افسانه سرایی هایی کرده بودند که ما قوی ترین ارتش دنیا هستیم که تمامی موشک های ایران را در آسمان می زنیم یا جناب ظریف وزیر خارجه خودمان که می گفت آمریکا با یک بمب می تواند کل سیستم نظامی ما را مختل و نابود کند. حمله موشکی سپاه ابعاد گسترده فنی و نظامی داشت تا جاییکه فاکس نیوز رسانه نزدیک به پنتاگون رسما اعتراف می کند «ایران هدف‌های آسان تری هم داشت، اما سخت ترین هدف را انتخاب کرد که پیام‌های مهمی دارد.»

پایگاه عین الاسد که عملیات تروریستی علیه شهید سلیمانی از آنجا هدایت می شد، مهم ترین و بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق بود که مقر عملیات مرکزی آمریکا است و سامانه های ارتباطی و سامانه های مخصوص پهپادها و زیرساخت های مهمی در خود جای داشت. در حقیقا ایران مهمترین پایگاه های نظامی، شنود، رادار و جنگ الکترونیک آمریکا در عراق که در حکم چشم و گوش آمریکا در منطقه هستند، را آن هم در اوج سطح هوشیاری نیروهای نظامی تروریست آمریکایی مورد هدف قرار داد. تا پیام روشنی به تروریست های آمریکایی در منطقه داده باشد و همچنین مقدمات سیلی های بعدی را نیز فراهم کند.

۳. پایگاه عین الاسد که امروز به تلی از خاکستر تبدیل شده، جایی است که تا همین چند روز پیش ترامپ گفته بود برای ساخت آن میلیاردها دلار خرج کرده و از آن خارج نمی شود تا اینکه عراق پولش را بدهد. اکنون اقدام هوشمندانه و دقیق سپاه پاسداران نه تنها این آرزوها و ادعاهای ترامپ را به خاک سیاه نشاند، بلکه موجبات انفعال وزارت دفاع آمریکا و لغو سخنرانی ترامپ نیز گشت. آنچه از شواهد برمی آید این اولین سیلی از یک سلسله اقدامات در حوزه جغرافیایی گسترده و طی زمان های طولانی و نه صرفا منحصر در یک زمان و اتفاق خواهد بود. سلسله سیلی های سختی که آمریکا را ناچار خواهد کرد با تابوت های سربازانش شرّ خود را از منطقه کَم کند. روندی آغاز شده است که با حذف حضور نظامی آمریکا در منطقه باید شاهد تغییراتی در نظم منطقه ای و حتی جهانی باشیم.

ارسال نظر: