رمز کارت‌های سوخت‌ جدید چیست؟

کدخبر: 2343811

رمز کارت های سوخت جدید همان رمز پیش فرض یعنی چهار شماره آخر کارت ملی صاحب کارت سوخت خواهد بود.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز (سه شنبه) در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: بعد از سهمیه‌ بندی بنزین،‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فرصتی یک ماهه تا پایان آذر را برای فعال سازی رمز کارت سوخت تعیین کرد که طی آن ۴ رقم آخر کارت ملی فردی که کارت سوخت به نام او صادر شده، ‌به عنوان رمز پیش فرض کارت‌های سوخت در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این زمان افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده بودند، می‌توانستند با مراجعه به پمپ بنزین‌ها در اولین سوخت‌گیری،‌ رمز پیش فرض را وارد کنند تا این رمز برای کارت سوخت آنها فعال شود. البته بعد از آن نیز می‌توانستند رمز فعال شده را به رمز دلخواه خود تغییر دهند.

کاهی با تاکید بر اینکه تغییر رمز البته اجباری نبود،‌ ادامه داد: با پایان فرصت یک ماهه اگر تنها یکبار هم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی و ورود رمز انجام شده بود، رمز برای کارت فعال می‌شد.

وی گفت: اما با پایان آذر ماه، رمز پیش فرض از روی کارت‌هایی که اقدام به سوخت‌گیری نکرده بودند، غیر فعال شد و این دسته از افراد باید به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مراجعه و با حذف رمز کارت سوخت، ‌در اولیت سوخت‌گیری،‌ رمز جدید را وارد کنند.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، همچنین رمز کارت سوخت خودروهای جدید و کارت سوخت‌ های المثنی که صادر می‌شود نیز همان رمز پیش فرض یعنی ۴ شماره آخر کارت ملی صاحب کارت سوخت خواهد بود.

«جام جم آنلاین»

ارسال نظر: