۱۱ کیلومتر عاشقی در دیار کریمان

کدخبر: 2343808

برای وداع با فرمانده آمدند، ۱۱ کیلومتر را به عشق حاج قاسم طی کردند، هرچند با اندوه، هرچند با غم. اما آمدند تا تاریخ ساز فرمانده را بدرقه کنند.

ایران هنوز در شوک است، شوک شهادت فرمانده، حاج قاسم، سردار سپهبد سلیمانی. خبری که کوتاه بود اما تکان دهنده. خبری که نه فقط در ایران و منطقه که ابعادی جهانی یافت و دنیا را خیره به ایران کرد.

ایران اما در سکوت فرو نرفت، به احترام مالک اشتر نظام به پا خواست و حماسه ساخت، از اهواز تا مشهد، از مشهد تا تهران، از قم تا جمکران و حرم امام. همه آمدند تا فرمانده را باشکوه بدرقه کنند.

امروز اما روز حماسه سازی اهالی دیار کریمان بود، روزی که کرمانی ها «حاج قاسم» محبوب شان را با غم و اندوه بدرقه کردند.

از فرودگاه کرمان تا میدان آزادی از میدان آزادی تا میدان مشتاق و از آنجا تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شود مملو از کرمانی‌ها بود. هزاران نفر از استان‌های مجاور به شهر کرمان آمده‌اند، تکایا، مساجد، مدارس و اقامتگاه‌های کرمان مملو از مهمانان سردار بود. سردار اما بعد از سال ها تلاش خستگی ناپذیر در دفاع و حفاظت از مرزهای کشور و مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه، به آرزوی دیرینه اش افتاد و به رفقای شهیدش در لشکر ۴۱ ثارالله پیوست.

۱۱ کیلومتر عاشقی/سرما هم مانع حضور نشد

مسیر راهپیمایی از میدان آزادی تا گلزار شهدا تعیین‌شده بود و از همان ساعات اولیه صبح جمعیت برای بدرقه‌ سردار محبوب‌شان به خیاباها آمدند و دو ساعت بعد دیگر تا چشم کار می‌کرد جمعیت بود که ایستاده بود. ۱۱ کیلومتر مسافت مملو از جمعیت چیزی نیست که بتوان نادیده گرفته شود. امروز از فرودگاه کرمان تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شد جمعیت غوغا می کرد.

ورودی های شهر کرمان نیز از دقایق ابتدایی امروز ترافیک بسیار سنگینی داشت و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود بودند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میهمانان رفته بودند.

پس از نماز صبح مردم کرمان گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند حتی کودکان هم در این سرما خشک و زیر صفر درجه مانعی برای حضور مردم نشده است. کرمان امروز میعادگاه قاسم و محمدحسین شده بود و همه برای الوداع آمده بودند.

جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند برخی ها روی کوه منتظر نشسته و چند نفر نیز روی کوه آتش درست کردند تا کمی دست های یخ زده شان گرم شود .

دل پردرد و چشم‌های گریان

گریه امانش نمی‌دهد، غم و شادی با هم آمیخته‌اند، لابلای حرف‌هایش شنیدم که می‌گفت: چفیه‌ام تا ابد تبرک شد. یکی از جوانانی است که شیفته و شیدای حاج قاسم سلیمانی بوده و هست، روزی که خبر شهادتش را شنید شوکه شده و باور نمی‌کرد اما در نهایت وقتی که همه خبرگزاری‌های رسمی خبر شهادت بزرگ مرد تاریخ ایران را تایید کردند نشست و برای غم از دست دادنش خون گریست.

این جوان کرمانی که علاقه بسیاری به سردار سلیمانی دارد در مراسم وداع ایشان نیز شرکت کرد و چشمانش نشان از شکستن بغضی عمیق می‌داد و امروز نیز با شرکت در مراسم تشییع ارادت خود را نشان داده است.

با وجود جمعیت بسیار همه توانش را به کار گرفت و عزمش را جزم کرد تا چفیه‌اش را به پیکر مطهر حاج قاسم تبرک کند، کسی نمی‌داند با چه سختی در میان این جمعیت راه را باز کرد و توانست چفیه خود را به سمت پیکر شهید سلیمانی بیندازد و آن را تبرک شده پس بگیرد. از همان لحظه به بعد این جوان کرمانی دگرگون شده است، حال خودش را نمی‌داند، حالی توام با شادی و اشک.

زمانی او را دیدم که به همراه یکی از دوستانش گوشه‌ای ایستاده و بی امان گریه می‌کرد و چفیه را از صورت خود دور نمی‌کرد. فهمیدم که چفیه‌اش با پیکر مطهر شهید سلیمانی تبرک شده است و این اشک‌ها دلیلی غیر از این نمی‌تواند داشته باشد. از او در مورد چفیه و احساسش پرسیدم. دلش می‌خواست حرف بزند اما به راستی نمی‌توانست.

همه توانش را جمع کرد و به سختی گفت: «چفیه‌ام تا ابد تبرک شد»

پرچم‌های خون‌خواهی به اهتزاز درآمد

کرمانی‌ها در تمام چند ساعت مراسم تشییع پیکر فریاد «لبیک یا زینب» و «لبیک یا حسین» سرمیدادند. شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «درود بر مدافع حرم» «مرگ بر اسرائیل» یکی بعد از دیگری به گوش می رسید.

مردم یک‌صدا نوای "حیدر، حیدر" و "صل علی محمد، یاور رهبر آمد"، "دسته گل محمدی به خانه‌ات خوش آمدی"سر می‌ دادند و پس از اینکه سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود عنوان کرد "انتقام می‌گیریم" مردم یک‌صدا فریاد الله‌اکبر سر دادند و در ادامه شعار دادند "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده".

مردم کرمان عکس‌های حاج قاسم را در یک دست و پرچم قرمز را در دست دیگر داشتند و همگی خواستار انتقام سخت بودند. شاید از همین رو بود که لباس رزم بر تن فرزندان خود کرده بودند.

برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی بودند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.«من یک سلیمانی ام» پلاکارد دیگری بود که در دست بسیاری دیده می شد.

مهمانان ویژه در مراسم وداع

مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی مهمانان ویژه ای هم داشت. فارغ از مسئولان بلندپایه لشکری و کشوری که در مراسم حضور داشتند، وزیر اوقاف سوریه و هیئتی از دیگر مسئولان و علمای این کشور شب گذشته به منظور شرکت در تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی وارد شهر کرمان شدند.

این هیئت پس از درخواست‌ رسمی مسئولان فرهنگی سوریه از نماینده رهبر انقلاب در این کشور و با پیگیری‌های ایشان به کشورمان سفر کرده‌ بود.

همچنین با هماهنگی آیت‌الله طباطبایی تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س)، پرچم گنبد حرم مطهر آن حضرت از سوی هیات سوری تقدیم شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد.

همچنین پرچم‌های ایران، افغانستان و حزب‌الله لبنان در دست حاضران در میدان آزادی کرمان دیده می‌شود.

خون تو حریف می طلبد...

"خون تو حریف می طلبد..." روایت مجری برنامه زنده تلویزیونی پخش مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از پیامک‌های پرشمار افرادی بود که پس از شهادت حاج قاسم، از سفر و اقامت در آمریکا و اروپا منصرف شده‌ بودند.

حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت حاضران در میدان آزادی کرمان را مهمان روضه سیدالشهدا(ع) و مرثیه‌خوانی در رثای شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم کرده بود.بنرها و پرچم‌هایی با مضامین "در انتظار انتقام"، "افتخار ایلم، سرباز وطنم، خداحافظ ..."، "پیروزی نزدیک است" و "انتقام سخت" در جای جای میدان آزادی و خیابان‌های کرمان دیده می‌شد.

«خبر آنلاین»

ارسال نظر: