عراقچی: من هم یک قاسم سلیمانی دیپلمات هستم

کدخبر: 2343722

معاون وزیر امور خارجه گفت: هرگونه تعدی به خاک ایران با پاسخ قاطع و محکمی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز در مسیر حضور در تشییع پیکر سردار سلیمانی، در گفت‌وگویی گفت: تهدید مردم ایران یک موضوع تازه‌ای نیست ما در طول چهل سال گذشته در سایه تهدید‌ها و تحریم‌های آمریکا زندگی کرده و اتفاقا به طور مدام رشد کرده ایم و هرروز قوی‌تر شده ایم، این یک تجربه شکست خورده است که ترامپ آن را تکرار می‌کند.

او تاکید کرد: روسای جمهور قبلی آمریکا نیز این راه را امتحان کردند و در اینکه از طریق تهدید و تحریم و فشار ایران را وادار کنند که به خواسته هایشان تن دهد شکست خوردند.

عراقچی افزود: ملت ایران ثابت کرده است که به زبان و زور تهدید هرگز پاسخ نمی‌دهد. به زبان احترام و کرامت ممکن است، ولی به زبان زور و تهدید هیچوقت پاسخ نخواهد داد.

او ادامه داد: آقای ترامپ نتیجه این ماجراجویی که انجام داد را در منطقه خواهد دید. این حرکت با رای پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق آغاز شده و تا خروج کامل آمریکا از منطقه ادامه پیدا خواهد کرد. حتی بسیاری از کارشناسان غربی هم گفته اند که "این اقدام نابخردانه شروعِ پایان آمریکا در منطقه است"، که انشاالله محقق خواهد شد

معاون وزیر امورخارجه با تاکید براینکه ما به مقابله با سیاست‌های فشار و تهدید آمریکا ادامه خواهیم داد گفت: بعد از هر پیامی که آمریکایی‌ها دادند بلافاصله با قوت پاسخ آن‌ها داده شد، و بعد از تهدید رئیس جمهور آمریکا به حمله به نقاطی در ایران بلافاصله سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار شد و ما هشدار‌های لازم را دادیم که هرگونه تعدی به خاک ایران با پاسخ قاطع و محکمی مواجه خواهد شد.

عراقچی در پاسخ به این پرسش که «آنچه که از روحیه شهید سلیمانی در حوزه دیپلماسی باید درس بگیریم چیست» گفت: من در جلسات متعددی در خصوص سیاست خارجی، مسائل منطقه‌ای و برجام در خدمت سردار سلیمانی بوده ام، آنچه که من در ایشان دیدم ترکیبی از خلوص و تعهد نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی، در کنار جسارت و شجاعت، و همراه با درایت و خردمندی بود.

او بیان کرد: سردار سلیمانی به تحلیل‌های دقیق و درک درست از مسائل منطقه شهره بودند. ما بسیار از نظرات ایشان استفاده می‌کردیم و دیدگاه‌های ایشان راه گشا بود. در همه موضوعات همیشه نظرات سردار سلیمانی بسیار بارز و برجسته بود که حاکی از درایت و بینش عمیق ایشان بود.

عراقچی گفت: سردار سلیمانی هیچوقت اسیر جو سازی‌های کوتاه مدت و احساسات زودگذر نشد و همیشه یک نگاه بلند مدت داشت معاون وزیر خارجه در پاسخ به درخواست گوینده رادیو اقتصاد مبنی برتکمیل جمله "من هم یک قاسم سلیمانی هستم" گفت:"من هم یک قاسم سلیمانی دیپلمات هستم" و این را با افتخار میگویم که هیچ جدایی بین دیپلماسی ما و نیرو‌های مسلح ما وجود ندارد و ما همه در یک راستا با هماهنگی کامل حرکت می‌کنیم و هدف حفظ منافع ملی، امنیت ملی و حیثیت و اقتدار ایران است و انشاالله دست در دست هم در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: