سیدحسن نصرالله: ارزش کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر است

شهادت حاج قاسم؛ آغاز تاریخ جدید غرب آسیا

کدخبر: 2343694

دبیرکل حزب‌الله ضمن اعلام اینکه تمام طرح‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران شکست خورده، اعلام کرد، تنها قصاص عادلانه در مقابل ترور سردار سلیمانی خروج آمریکایی‌ها از منطقه است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم یادبود شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: دوم ژانویه ۲۰۲۰ تاریخی برای شروع مرحله جدید و تاریج جدید برای کل منطقه است.در این تاریخ حاج قاسم به هدفش محقق شد و آرزویش در جمعه شب گذشته محقق شد.

وی افزود: شهیدان و فرماندهان خواهان خیر امت اسلامی هستند و هدف شخصی اننها شهادت است و حاج قاسم به این هدف رسید. شهیدان حاج قاسم و ابوالمهدی المهندس عاشق شهادت بودند به ویژه در سالهای اخیر. حاج قاسم هنگامی که به لبنان می آمد و برادران میزبانش بودند زمانی که یاد شهدا می کردند گریه می کرد و آرزوی شهادت می کرد.

نصرالله بیان کرد: از اینجا به خانواده حاج قاسم و فرزندانش می گویم که مرا در غم خود شریک بدانید و پدر شما به آنچه می خواست و به دنبالش بود رسید و این نهایت آرزو است. حاج قاسم مشتاق شهادت بود در دیداری که با وی داشتم به من گفت که نبرد با داعش هم تمام شد و برخی شهید شدند و من می ترسم که به شهدا ملحق نشوم.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: نهایت آنچه دشمن می تواند انجام دهد این است که ما را بکشد و ما به دنبال کشته شدن در راه خدا هستیم و این معادله ایمانی است که ما را قوی کرده است و دشمن را متحمل شکست کرده است. جمعه شب پیروزی جدیدی برای مقاومت رقم خود و شهادت به مثابه پیروزی است و برای فرماندهان و همراهان آنها مبارک باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پنجشنبه شب حاج قاسم و همراهانش فرودگاه دمشق را به سوی فرودگاه بغداد ترک کرد و حاج ابومهدی و برادران منتظر استقبال از وی بودند. پس از اینکه فرماندهان سوار خودروها شدند، هدف موشک های پیشرفته از سوی هواپیماهای آمریکایی به شکل وحشیانه قرار گرفتند. وزارت جنگ آمریکا بیانیه ای صادر کرد و عملیات را برعهده گرفت و اینکه به دستور دونالد ترامپ بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: ما در برابر جنایت آشکار قرار داریم و نه ترور مبهم با خودرو بمبگذاری شده یا کمین. ما در برابر جنایت آشکاری که به دستور ترامپ رقم خورده است و ترامپ به ارتش آمریکا دستور داده است، قرار داریم.

نصرالله افزود: دستور ترور به شکل علنی در نتیجه همه تلاش های سابق برای ترور و آخرین بار آنها در کرمان از طریق قرار دادن مواد منفجره در حسینه ای که صدها نفر در آن حاضر بودند، بود. موضوع دیگری که درباره انگیزه های این اقدام در این برهه وجود دارد اوضاع و شرایط منطقه و اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در راه است.

وی اعلام کرد: ترامپ از ابتدا زمامداری خود هدفش را سرنگونی نظام اسلامی در ایران قرار داده است. ترامپ از برجام خارج شد و در راستای تحریم و فتنه در ایران و فشار حداکثری حرکت کرد. ترامپ دستاوردی درباره ایران به دست نیاورد نه تحریم هایش فایده ای داشت و نه محاصره اش و نمی داند که به ملت درباره این پرونده چه بگوید.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: شکست دیگر برای ترامپ در سوریه از طریق خیانت وی به متحدان کردش و سرخوردگی از طریق خروج نیروهای آمریکا و سپس باقی نگه داشتن آنها و سپس اعلام مصادره نفت در سوریه بود. در لبنان هم در محاصره کردن مقاومت و تحریک کردن حامیان مقاومت علیه آن شکست خورد. استرفیلد مسئولان لبنانی را تهدید کرد که ظرف ۱۵ روز مراکز حزب الله را در بقاع اگر برچیده نشود هدف قرار خواهد داد و لبنان را تحریم خواهد کرد و واکنش ما به آن این بود که واکنش سریع و مناسب انجام خواهیم داد.

نصرالله بیان کرد: همه فشارها علیه لبنان راه به جایی نبرده است و همچنین جنگ در یمن ناتوانی جنگی که در اصل آمریکایی است، آشکار شده است. در افغانستان ترامپ به دنبال خروج آبرومندانه به گونه ای که آبرویش حفظ شود، است و دستاوردی ندارد.

وی افزود: درباره معامله قرن آنچه در سال اول قصد داشت به آن برسد چه شد و که از آن سخن می گوید؟ نتیجه پایداری ملت فلسطین و رهبران فلسطینی با وجود همه فشارها نتوانستند که معامله قرن را تحمیل کند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: در عراق طرح واقعی ترامپ چیست؟ ترامپ کاملا آشکار است زیرا مستکبر و زورگو است زیرا کسی را در مقابل خود نمی بیند و کشورها و جامعه بین المللی را به رسمیت نمی شناسد. در هر کمپین انتخاباتی می گوید که نفت عراق حق ماست و ما باید صاحب نفت عراق شویم تا پولهایی که در عراق و منطقه خرج کرده ایم را بازبستانیم و هنگامی که از آن سئوال می شود می گوید که دولتی در عراق نیست و بر میادین نفتی از طریق اعزام نظامیان مسلط هستیم و نفت استخراج و به دنیا می فروشیم.

نصرالله بیان کرد: طرح اصلی تسلط بر نفت عراق است و نمی خواهد که دولتی باشد که مانع آن شود و اگر دولتی وجود داشته باشد باید زیر سلطه واشنگتن باشد. با داعش آمد و آمریکایی ها خواستند که داعش برای سالها وجود داشته باشد تا بهانه ای برای ماندن در عراق باشد و به بهانه جنگ ضد داعش پایگاههای نظامی در آمریکا دایر و عراق را ضعیف کند. این طرح شکست خورد و اینجا نقش سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان عامل کوبنده در این نبرد، بهانه را از دست آمریکایی ها خارج شد و پس از پایان داعش بحث خروج آمریکا از عراق مطرح شد اما آنها به دنبال خروج نیستند زیرا داعش را به عنوان بهانه ای برای بازگشت نظامی به عراق قرار داده اند.

وی افزود: پس از آن انتخابات پارلمانی در عراق برگزار شد و طرفی در انتخابات پیروز شد که خاضع در برابر آمریکایی ها نبود. بیشتر نمایندگان پارلمان از شخصیت های میهن پرستی هستند که مخالف تن دادن به سلطه آمریکا هستند و دولتی تشکیل شد که ناخرسندی آمریکایی ها را به دنبال داشت زیرا دولت عراق که پس از انتخابات به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل شد با اینکه عراق بخشی از اقدام علیه ایران باشد مخالفت کرد و با معامله قرن مخالفت کرد. دولت عراق به چین و قراردادهای صدها میلیارد دلاری روی آورد در حالی که دولت آمریکا به دنبال پروژه های شرکتهایش است. دولت عراق با این مرزها با سوریه بسته شود مخالفت کرد و بر بازگشایی گذرگاه البوکمال موافقت کرد و صداها و خواسته ها برای خروج نظامیان آمریکایی افزایش پیدا کرد و از این رو خود را در آستانه از دست دادن عراق دیدند. آنها عراق را اشغال کردند تا بر عراق و گزینه های عراق مسلط شوند و دیدند که ملت خواهان آن نیست و خواهان استقلال و خروج است.

نصرالله تاکید کرد: آمریکایی ها در برهه اخیر تلاش کردند که عراقی ها را به سوی جنگ داخلی سوق دهند. موضع مرجعیت و رهبران و عشایر و حشد مانع آن شد و واشنگتن سعی کرد که میان ملتهای ایران و عراق فتنه ایجاد کند و طی هفته های اخیر در این راستا حرکت کردند و آنها احساس می کنند که عراق از دست آنها رفته است. ترامپ و دولت آمریکا در برابر این شکست و ناتوانی در منطقه به انتخابات ریاست جمهوری گام بر میداشت و دستاوردی در سیاست خارجی ندارد. در ونزوئلا شکست خورده است و نیز در کوبا و کره شمالی و با چین و روسیه و متحدان و دوستان جز اهانت و شانه خالی کردن از آنها چه کرد. در سیاست خارجی آمریکا که ترامپ در سخنرانی انتخاباتی اخیرش گفته است ۴۰۰ میلیارد دلار از عربستان با توهین گرفته است و قراردادهای فروش سلاح به کشورهای عربی با دهها میلیارد دلار. تصمیم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس.

نصرالله افزود: این دستاوردی است که ترامپ در سیاست خارجی به دست آورده است. از این رو ترامپ و دولت آمریکا خواهان رفتن به مرحله جدید شدند که جز ترور چاره ای دیگری نیست. آمریکا در منطقه شروع کرده است و ما حمله کننده نبودیم و آنها شروع کننده جنگ جدید در منطقه هستند.

وی تاکید کرد: به دنبال تغییر معادلات و شکستن محور مقاومت برآمدند و اینکه هیبت واشنگتن را بازگردانند و شروط خود را تحمیل کنند. این ماجراجویی بزرگی است. آنها به دنبال نقطه ثقل محور مقاومت برآمدند و آنرا بررسی کردند و من در دیداری که با وی باشد گفتم که آمریکا روی شما متمرکز شده است و اینکه ژنرالی بی بدلیل است و وی از احتمال ترورش خنده اش گرفت. در کل محور مقاومت از فلسطین تا لبنان تا سوریه و عراق و یمن تا افغانستان، قاسم سلیمانی را می بینند و در ایران که دیگر همه قاسم سلیمانی را می شناسند. اسرائیل سلیمانی را مردی خطرناک محسوب می کرد و همواره از خطر وی برای این رژیم سخن می گفت و جرات کشتن وی در سوریه را نداشتند و به آمریکایی روی آوردند.

نصرالله اعلام کرد: نقطه مرکزی در کشورها و نیروها و گروههای مقاومت در قاسم سلیمانی متبلور می شد و از این رو تصمیم به کشتن وی به شکل علنی گرفتند و این دارای اهداف سیاسی، روانی و نظامی بود. آنها امیدوار بودند که میان محور مقاومت و ایران ارتباط قطع شود وایران بترسد و عقب بنشیند.

وی افزود: دو طرح در حال نزاع هستند و طرح هیمنه آمریکا و اسرائیل در منطقه و مقدسات و نفت و گاز و ثروتهای طبیعی و طرح دیگر مقاومت و حاکمیت و استقلال و آزادی است. ایران به شکل علنی اعلام کرده است که واکنش نشان خواهد داشت و انتقام خواهد گرفت و از این رو هدف اول عملیات را ایرانی ها ساقط کرده اند. هدف دوم در عراق تزلزل حشد شعبی و ملی گرایی بود که با تشییع شهیدان مشخص شد هر آنچه آمریکا به دنبال ایجاد فتنه و کینه میان عراقی ها و ایرانی ها بود نتیجه ای در تشییع شهیدان و وحدت صفوف مشخص شد.

نصرالله تاکید کرد: جنبش مردمی از پنجشنبه تا به امروز گواه بازگشت سحر به ساحر در عراق است. الیوم جهان به پارلمان عراق چشم دوخته است جایی که بیشتر گروهها رای خواهند داد با وجود همه فشارهای آمریکا. ما امیدواریم قانون خروج نظامیان آمریکایی تصویب شود و به هر حال هدف آمریکا اگر در پارلمان خنثی نشود، رزمندگان شریف و فرزندان اباالفضل العباس اجازه حضور یک نظامی آمریکایی در عراق را نخواهد داد.

دبیر کل حزب الله عراق افزود: ملت شریف و عزیز عراق، واکنش به جنایت شهادت سلیمانی و ابومهدی المهندس بیرون راندن نظامیان آمریکایی و آزادسازی عراق از اشغال جدید است و آمریکایی ها خواهند دید که پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس زیان دیده اند و هدفشان از شهادت آنها برعکس شده است. این جز با اراده ملت عراق و رزمندگان محقق نخواهد شد. سردار سلیمانی در ورای آزادسازی عراق از لوث تروریسم بود و باید که خون وی و المهندس به آزادی مجدد عراق از اشغال آمریکایی منجر شود.

نصرالله گفت: در سوریه باید روند با صلابت برای پیروزی نهایی ادامه یابد و ترس و نگرانی جایی ندارد و نباید با شهادت فرمانده عظیم ترس و نگرانی ایجاد شود. در یمن یمنی ها با شجاعت و با اعتماد نفس به پیش بروند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: جنبش های مقاومت دو موضوع را باید مد نظر قرار دهند؛ نخست اینکه ترسی به خود راه ندهیم به ویژه که یکی از اهداف ترامپ ترساندن ما در منطقه برای اینکه پا پس بکشیم و رهبران مقاومت باید متمسک عمل کنند و شهادت سردار سلیمانی باید مشوق و محرک اساسی برای حرکت به سوی اهداف باشد زیرا ما احساس می کنیم که در استانه مرحله پیروزی تاریخی و راهبردی در منطقه هستیم و باید اهداف سلیمانی را به پیش ببریم و عشقمان برای ملاقات خدا مانند عشق قاسم سلیمانی باشد. موضوع دوم اینکه شهادت سردار سلیمانی نباید در سطح منطقه به ضعف منجر شود.

نصرالله افزود: ما فرزندان فردی هستیم که گفت که ابالموت مرا تهدید کن. ای آزادمردان مرگ برای ما کرامتی از جانب خداوند است. به نظر می رسد که منطقه به سوی تحولاتی حرکت می کند که اوضاع متفاوت است و گروههای مقاومت باید همکاری و هماهنگی برای تقویت قدرت داشته باشند. این جنایت آشکار است و باید مجازاتی در کار باشد. اگر آمریکا به ایران حمله کند و هدفی در ایران یا شخصیتی را در ایران هدف قرار دهد این فقط به آنها مربوط نمی شود زیرا قاسم سلیمانی فقط موضوعی ایرانی نیست و به همه محور مقاومت مربوط می شود و نباید محور مقاومت از مسئولیت شانه خالی کند. به گروههای مقاومت می گویم که ایران و مقاومت چیزی از شما طلب نخواهد کرد و این به خود شما مربوط است. همه ما در باید به سوی قصاص عادلانه حرکت کنیم. فردی به موازات قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود ندارد. کفش قاسم سلیمانی مساوی سر ترامپ است. قصاص عادلانه یعنی پایان حضور آمریکا در منطقه و پایگاههای نظامی آمریکا و ناوهای نظامی آن و هر افسر و نظامی در اراضی و منطقه ما. ارتش آمریکا مرتکب این جنایت شده است و قصاص باید ضد این ارتش در منطقه ما باشد نه هدف قرار دادن غیرنظامیان آمریکایی. این نظر من است که قصاص باید عادلانه باشد و من مسئول دیدگاه خودم هستم. اگر واکنشی رخ ندهد و اوضاع بر همین منوال به پیش برود این سرآغازی خطرناک است و ما نمی پذیریم که در معرض توهین قرار گیریم و مقدسات ما به یغما برود. اگر گروههای مقاومت به حرکت درآیند مفهومش این است که آمریکا از منطقه ما ذلیل و خوار و ضعیف خارج خواهد شد. شهادت طلبانی که آمریکا را از منطقه بیرون کردند، بیشتر از قبل هستند و رزمندگان حاضر هستند. هنگامی که جنازه افسران و نظامیان آمریکا به کشورشان بازگردد ترامپ خواهد فهمید که باخته است. هنگامی که آمریکایی ها از منطقه ما بروند آزادسازی قدس نزدیک تر خواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: به ترامپ و همراهان وی می گویم که نمی دانید که چه کردید. قصاص عادلانه به خاطر قاسم سلیمانی قصاص عماد مغنیه و سید عباس و شیخ راغب، مصطفی بدرالدین و ابومهدی المهندس و همه شهیدان است. آزادسازی قدس از هر زمان دیگری اگر آمریکایی ها خارج شوند نزدیکتر خواهد بود و ما به نبرد نیاز داریم. خون شهیدان تباه نخواهد شد و در نهایت پیروز خواهیم شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: