دومینیک راب ۱۹ دی به واشنگتن سفر می‌کند

کدخبر: 2343641

وزیر خارجه انگلیس ۱۹ دی ماه برای بحث درباره شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» با وزیر خارجه آمریکا عازم واشنگتن می‌شود.

در پی اقدام تروریستی بامداد جمعه هفته گذشته در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی فرودگاه بغداد، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس، 9 ژانویه (19 دی ماه) عازم واشنگتن‌ می‌شود تا با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شهادت سردار سپهبد سلیمانی گفت‌وگو کند.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش کرد، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه انگلیس ضمن اعلام این خبر گفت که هفته آینده، راب همچنین قبل از عزیمت به سوی ایالات متحده آمریکا، با همتایان فرانسوی و آلمانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، احتمال می‌رود که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که هنوز درباره شهادت سپهبد قاسم سلیمانی ابراز نظر نکرده است، گفت‌وگوهایی را با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره شهادت سردار ایرانی صورت دهد.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این خبر در حالی منتشر شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در یک پیامی توییتری با رجزخوانی علیه ایران مدعی شد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: