بیاینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

کدخبر: 2343528

در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) و هم‌رزمان مجاهد وی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دولت جنایتکار پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد.

در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) و هم‌رزمان مجاهد وی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دولت جنایتکار پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمهنم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا (سوره مبارکه الأحزاب آیه 23) خبر شهادت مظلومانه ی سردار پرهیزگار و مجاهد خستگی ناپذیر سپهبد حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی و هم‌رزمان عزیزش موجب تألم و تأسف شد.

او سربازی فداکار برای پیش‌برد اسلام و یاری وفادار برای جبهه مظلومان و مستضعفان جهان بود که در سایه ی توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) جبهه ی مقاومت را در مبارزه ی با متجاوزان مستکبر راهبری می‌کرد. سردار سرافزار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان سلحشور سپاه اسلام بود که سال‌ها با ایمانی صادق، شجاعتی وصف‌ناپذیر و روشن‌بینی فوق‌العاده در جبهه‌های دفاع مقدس سپس در جبهه ی مقاومت علیه متجاوزان مستکبر نقش‌آفرینی کرد و سرانجام خون پاک خود را در راه دفاع از اسلام نثار کرد و به دست پلیدترین و جنایت‌پیشه‌ترین جریان استکباری جهان به شهادت رسید. او با شهادت به سعادت ابدی رسید و به سوی همه ی شهیدان راه حق و سالار شهیدان(علیه السلام) شتافت. سیره و مجاهدت‌های این شهید والامقام، الگویی شایسته برای همه ی رزمندگان جبهه مقاومت است. به‌یقین خون به‌ناحق ریخته‌اش چون سیلی خروشان بِنای ظلم و ستم جنایت‌پیشگان مستکبر را ویران خواهد کرد. دولت جنایتکار آمریکا که دستش به خون این فرمانده ی عزیز جبهه ی اسلام و یاران گرامی‌اش آلوده شد، به حال خود رها نمی‌شود و پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرمانده ی رشید و بنده صالح خدا و شهید گران‌قدر ابومهدی المهندس و هم‌رزمان شهید آنان را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت عزیز ایران و عراق و رزمندگان و یاران ایشان در تمام جبهه‌های مبارزه با ظلم، به‌ویژه حشدالشعبی و حزب‌الله لبنان و خانواده‌ی گرامی و فداکار این شهیدان و بازماندگان ارجمند ایشان تبریک و تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای دو ملت داغدار ایران و عراق و همه ی بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کند. غفران و رحمت بیکران الهی بر روح پاک این شهید عزیز و جناب آقای ابومهدی المهندس و همراهان و هم‌رزمانشان و لعنت و نفرین خدا بر جانیان منفور و مستکبر.

همچنین در بیانیه دیگری با دعوت مشترک جامعه مدرسین، شورایعالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور اعلام کرد که مراسم گرامیداشت سرداران شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان با حضور همه حوزویان و امت حزب الله برگزار می شود. متن این پیام مشترک بدین شرح است:

به منظور همبستگی با جبهه مقاومت و پاسداشت مقام شهادت و نماد مقاومت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس و دیگر همراهانشان، حسب نظر مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم» دروس حوزه‌های علمیه تعطیل و به همین‌مناسبت اجتماع بزرگ حوزویان امروز (شنبه) مورخ 14 دیماه 1398، ساعت 10 صبح در مسجد اعظم قم با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی با حضور همه حوزویان و مردم حزب الله قم برگزار خواهد شد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: